Omówienie wyników spółki Zalando za 2Q’24

4 tygodni temu

Firma Zalando to wiodąca europejska platforma e-commerce specjalizująca się w modzie, oferująca szeroki wybór odzieży, obuwia i akcesoriów od znanych marek i projektantów. Spółka przechodzi ostatnimi czasy słabszy okres, ale wiele wskazuje na to, iż najgorsze jest już za nią.

Jak wyglądał drugi kwartał w wykonaniu Zalando?

W 2Q’24 Zalando odnotowało solidne wyniki, powracając do wzrostu sprzedaży na poziomie 3,4% rok do roku, co przewyższyło oczekiwania rynkowe (2,1%). Przychody grupy osiągnęły 2,643 mld euro, z czego segment B2C wzrósł o 2,8% do 2,413 mld euro. Wartość brutto towarów (GMV) zwiększyła się o 2,8% do 3,842 mld euro. EBIT grupy wyniósł 172 mln euro, co było o 3% wyższe od konsensusu rynkowego, a marża skorygowana wzrosła do 6,5%. Pomimo wzrostu wydatków na marketing, skuteczna kontrola kosztów operacyjnych pozwoliła na poprawę marży EBIT. Wolne przepływy pieniężne wzrosły o 110 mln euro rok do roku, osiągając 441 mln euro (marża 16.6%), co umożliwiło spółce wykup akcji własnych za 92 mln euro oraz spłatę obligacji zamiennych. Na plus również lepsze zarządzanie kapitałem obrotowym, szczególnie zapasów.

Spółka utrzymuje pozycję gotówkową netto na poziomie blisko 800 milionów dolarów przy wskaźniku EBITDA/Interest Expense powyżej 4.8x. Spółka spłaciła trochę długu i skupiła ponad 1,5% akcji z obiegu.

Prognozy bez zmian

Czytaj wszystkie treści BEZ OGRANICZEŃ!


Premium

Dołącz do Strefy Premium DNA.

Już od 49 zł miesięcznie!

Sprawdź wszystkie korzyści

Kliknij tutaj i dołącz do nas.

Jesteś już subskrybentem? Zaloguj się!

Nazwa użytkownika:
Hasło:
Wykup dostęp
Zapomniałeś/aś hasła?

Do zarobienia!
Redakcja DNA Rynków

88
5
Idź do oryginalnego materiału