Opensignal porównał największych operatorów - skupił się na jakości, a nie szybkości

1 tydzień temu

Opensignal przeanalizował doświadczenia mobilne w grupach operatorów w Europie Zachodniej i Środkowej, koncentrując się na spójnej jakości (Consistent Quality - CQ). Wskaźnik ten ma najważniejsze znaczenie dla oceny, czy sieci mogą niezawodnie obsługiwać typowe zadania mobilne na zadowalającym poziomie, takie jak połączenia wideo, korzystanie z mediów społecznościowych itp.

Zamiast koncentrować się wyłącznie na szybkości, CQ podkreśla wrażenia użytkownika, mierząc, kiedy sieci nie spełniają oczekiwanej wydajności w codziennych zadaniach.

Przeanalizowano sześć grup operatorów.

Europejscy operatorzy z najwyższymi wynikami w zakresie stałej jakości w każdej grupie operatorów - zwycięzcy Grupy - to:

  • A1 Group - A1 (Bułgaria)
  • Grupa Deutsche Telekom - T-Mobile (Czechy)
  • Grupa Orange - Orange (Słowacja)
  • Grupa PPF - Yettel (Bułgaria)
  • United Group - Telemach (Chorwacja) i Telemach (Słowenia), ponieważ ich wyniki są statystycznie równe
  • Vodafone Group - Vodafone (Holandia)

Europa jest mozaiką małych i średnich państw pod względem liczby ludności, z których wszystkie mają własne ramy regulacyjne i różny dostęp do widma. Oznacza to, iż operatorowi działającemu samodzielnie na jednym rynku trudno jest osiągnąć korzyści skali. Grupy operatorów, które zwykle działają na wielu rynkach, często skoncentrowanych w określonej części Europy, mogą nieco złagodzić ten problem. Grupy operatorów różnią się znacznie pod względem stopnia centralnej kontroli i wpływu, jaki „centrala” wywiera na poszczególne oddziały.

Sześć grup operatorów z tej analizy ma łączny udział w rynku w wysokości 46%, obliczony na podstawie danych GSMA Intelligence dotyczących całkowitej liczby połączeń mobilnych na rynkach europejskich, na których prezentowana jest jedna lub więcej z tych grup. Oznacza to, iż zidentyfikowanie i zastosowanie najlepszych praktyk w ramach grup w celu poprawy doświadczeń mobilnych miałoby pozytywny wpływ na dużą liczbę konsumentów w całej Europie.

Grupa Deutsche Telekom

Zwycięzcą Grupy wśród europejskich operatorów Deutsche Telekom jest T-Mobile (Czechy) z wynikiem 86,2%, podczas gdy Slovak Telekom jest na drugim miejscu z wynikiem 84,7%.

Europejscy operatorzy Deutsche Telekom radzą sobie wyjątkowo dobrze na swoich rynkach krajowych, a siedmiu z 10 operatorów zajmuje pierwsze miejsce pod względem stałej jakości. Spośród sześciu analizowanych grup operatorów, żadna inna grupa nie osiągnęła takiego poziomu sukcesu.

Podczas gdy pozycja Telekom (Węgry) w kraju wzrosła, Magenta (Austria) i HT (Hrvatski Telekom, Chorwacja) odnotowały spadek w okresie od czerwca do sierpnia 2023 r.

Grupa Orange

Europejska obecność Orange obejmuje osiem krajów: Belgię, Francję, Luksemburg, Mołdawię, Polskę, Rumunię, Słowację i Hiszpanię. Poza Europą Orange działa w 18 krajach w Afryce i na Bliskim Wschodzie.

Orange (Słowacja) jest bezpośrednim zwycięzcą grupy pod względem stałej jakości, pokonując Orange (Francja) o około jeden punkt procentowy. Jednak zarówno Orange (Francja), jak i Orange (Belgia) są bezpośrednimi zwycięzcami pod względem stałej jakości na swoich rynkach.

Ranking Orange Belgium w kraju poprawił się w porównaniu do czerwca-sierpnia 2023 r., ale zarówno Orange (Polska), jak i Orange (Rumunia) odnotowały spadek.

Idź do oryginalnego materiału