Polski Standard Płatności (PSP) dokonał przekształcenia swojej formy prawnej. Operator BLIK działalność prowadzić będzie jako spółka akcyjna.
Polski Standard Płatności — operator BLIK
Polski Standard Płatności (PSP) funkcjonuje już od 2013 roku. Jego powołania dokonano na podstawie inicjatywy sześciu polskich banków, które funkcjonują w sektorze komercyjnym: Alior Banku, Banku Millennium, Santander Banku Polska, ING Banku Śląskiego, mBanku i PKO Banku Polskiego. Celem działania było opracowanie wspólnego standardu mobilnych płatności. Operator BLIK wprowadził na rynek swoje rozwiązanie już dwa lata później.
Stale udoskonalany system gwałtownie zyskał popularność wśród użytkowników. Według stanu na koniec września 2024 roku skorzystało już z niego prawie 17,4 mln użytkowników.
Zmiana formy prawnej
Do tej pory Polski Standard Płatności swoją działalność prowadził jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (spółka z o.o.). Jej władze zadecydowały o dokonaniu przekształcenia formy prawnej na spółkę akcyjną (S.A.). Zgodnie z komunikatem opublikowanym na stronie internetowej systemu BLIK zmiana ma na celu umożliwienie dalszego umacniania pozycji operatora na rynku, a także ułatwienie jego ekspansji krajowej i zagranicznej. Operator określa ją jako „naturalny etap rozwoju firmy”.
Oprócz Polski rozwiązania BLIK są już dostępne dla klientów słowackiego Tatra banka. Operator uzyskał już również zgodę Banku Narodowego Rumunii na działalność w tym kraju. Nowy status spółki został oficjalnie wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego w dniu 29 listopada 2024 roku.