Opolskie. Próby obciążeniowe wiaduktu na linią kolejową

1 tydzień temu

Wiadukt obciążono pięcioma ciężarówkami o masie jednostkowej 32 ton, czyli łącznie 160 ton. Przeprawa nad linią kolejową w ciągu DK45 ma 27,3 m długości i 11,1 m szerokości. Przeprowadzono obciążenia statyczne ze szczegółowymi pomiarami przemieszczeń, ugięć oraz ewentualnego osiadania dla poszczególnych elementów obiektu. Trwa analiza wyników.

W ciągu DK45 przebudowywane jest skrzyżowanie, powstają przepusty, na kilku fragmentach odcinka układane są podbudowa z kruszywa oraz podbudowa bitumiczna. W budowie są kanalizacja deszczowa i przejścia dla zwierząt. Trwa montaż ekranów akustycznych (są już na wysokości Gwoździc) i instalacji elektroenergetycznej pod oświetlenie drogowe. Inne zadania to przebudowa chodników, kanałów technologicznych, instalacja elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym wykonania oznakowania pionowego i poziomego.

Prace związane z rozbudową drogi krajowej nr 45 (około 4 km) obejmują wzmocnienie konstrukcji trasy (podniesienie nośności drogi do 11,5 t/oś) i zastosowanie przekroju 2+1. Poza wiaduktem nad linią kolejową przebudowane będą dwa skrzyżowania, z ul. Boczną i łącznikiem do DW415.

Przebudowa odcinka DK45 Krapkowice–Rogów Opolski ma zakończyć się w II połowie 2025 r. Wartość zadania wynosi 73 mln zł. Wykonawcą jest firma Duna Polska (dawniej Mota-Engil Central Europe).

Przeczytaj także: Droga ekspresowa S19. Nowa estakada powstanie obok starej

Idź do oryginalnego materiału