Orlen otworzył w Czechach pierwszy sklep samoobsługowy. Klientów w zakupach wesprze wirtualny asystent Míša.
Sklep został otwarty w miejscowości Panenský Týnec i działa przez 24 godziny i siedem dni w tygodniu, podobnie jak znajdująca się obok stacja Orlen Express. W celu uruchomienia obiektu koncern sięgnął po najnowsze technologie, w tym rozbudowany system monitoringu wizyjnego.
– Konsekwentnie rozwijamy ofertę pozapaliwową. Gastronomia, convenience i budowanie lojalności klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają markę Orlen w regionie, a liczba transakcji pozapaliwowych rośnie w dwucyfrowym tempie. To efekt przemyślanych działań i konsekwentnie realizowanej strategii, którą przyjęliśmy na początku roku. Innowacyjne koncepty, takie jak samoobsługowy sklep w Czechach, otwierają przed nami nowe perspektywy i odpowiadają na rosnące oczekiwania klientów, którzy chcą kupować gwałtownie i wygodnie. To także doskonałe rozwiązanie dla stacji paliw, które dzięki automatyzacji zyskują większe możliwości i poszerzają dostępność usług handlowych w mniejszych miejscowościach – mówi Marek Balawejder, członek zarządu orlenu ds. consumers and products.
Nowoczesne technologie
Na klientów, oprócz produktów spożywczych, czeka kawa z kącika kawowego. Przy zakupach pomoże im cyfrowy awatar Míša. Asystent wesprze w odszukaniu produktów, promocji oraz poruszaniu się po sklepie. Klienci mogą porozumieć się z Míša dzięki ekranu lub głosowo. Za technologię odpowiada czeska firma Next Mind.
Sklep został uruchomiony przy współpracy z COOP, największą siecią detaliczną w Czechach.
Polski koncern posiada ponad 3,5 tysiąca stacji paliw ulokowanych w siedmiu różnych krajach Europy Środkowej (Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Węgrzech, w Austrii i na Słowacji). W Czechach posiada 443 stacje i 28 procent udziałów w rynku (biorąc pod uwagę wolumen sprzedaży paliw). Ponad 80 procent czeskich stacji Orlenu posiada punkt gastronomiczny Stop Cafe.
Orlen / Biznes Alert

1 dzień temu












