Podejrzane wiadomości e-mail oraz SMS od cyberprzestępców nasiliły się w okresie przedświątecznym. Ostrzeżenie dla swoich klientów wystosował Santander Bank Polska.

Santander Bank Polska – ostrzeżenie dla klientów
Ostrzeżenie Santander Bank Polska informuje, iż przestępcy w fałszywych wiadomościach podają się za bankowych pracowników. Nakłaniają w ten sposób klientów do udostępnienia im swoich danych wrażliwych. Treść wysyłanych wiadomości może namawiać do weryfikacji konta, aktualizacji danych lub aplikacji. Linki w nich wysyłane przekierowują na stronę, która ma imitować bankowość internetową Santander Bank Polska. Przykładową wiadomość zamieszczono poniżej.

Źródło: Santander Bank Polska
Jak nie dać się oszukać?
Bank przypomina, iż nigdy nie wysyła do klientów wiadomości, które zawierają linki. Z tego powodu przestrzega, by nie klikać w te zawarte w podejrzanych wiadomościach. Nie należy również dlatego skanować zawartych w nich kodów QR. Każdorazowo należy również sprawdzać adresy i certyfikaty stron internetowych, na których podaje się swoje dane i dane do logowania.
Z logowania do bankowości internetowej należy korzystać za pośrednictwem aplikacji mobilnej banku lub oficjalnych stron do logowania — santander.pl, centrum24.pl, ibiznes24.pl. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości Santander Bank Polska prosi swoich klientów o kontakt z nimi za pośrednictwem bankowej infolinii.
Więcej informacji na temat podejrzanych wiadomości oraz metod bronienia się przed tego typu oszustwami znajduje się na stronie internetowej Santander Bank Polska.

Niedostępność bankowych usług. Zapowiedzi ING Banku Śląskiego i PKO BP

Nowy obszar business banking w VeloBanku. Pokieruje nim Paweł Pach
Czytaj więcej

Jak zamknąć konto w ING Banku Śląskim?

Lokata czy konto oszczędnościowe? Podejmij świadomą decyzję

Konto bankowe dla obcokrajowca
