Podejrzane wiadomości e-mail oraz SMS od cyberprzestępców nasiliły się w okresie przedświątecznym. Ostrzeżenie dla swoich klientów wystosował Santander Bank Polska.
Santander Bank Polska – ostrzeżenie dla klientów
Ostrzeżenie Santander Bank Polska informuje, iż przestępcy w fałszywych wiadomościach podają się za bankowych pracowników. Nakłaniają w ten sposób klientów do udostępnienia im swoich danych wrażliwych. Treść wysyłanych wiadomości może namawiać do weryfikacji konta, aktualizacji danych lub aplikacji. Linki w nich wysyłane przekierowują na stronę, która ma imitować bankowość internetową Santander Bank Polska. Przykładową wiadomość zamieszczono poniżej.
Źródło: Santander Bank Polska
Jak nie dać się oszukać?
Bank przypomina, iż nigdy nie wysyła do klientów wiadomości, które zawierają linki. Z tego powodu przestrzega, by nie klikać w te zawarte w podejrzanych wiadomościach. Nie należy również dlatego skanować zawartych w nich kodów QR. Każdorazowo należy również sprawdzać adresy i certyfikaty stron internetowych, na których podaje się swoje dane i dane do logowania.
Z logowania do bankowości internetowej należy korzystać za pośrednictwem aplikacji mobilnej banku lub oficjalnych stron do logowania — santander.pl, centrum24.pl, ibiznes24.pl. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości Santander Bank Polska prosi swoich klientów o kontakt z nimi za pośrednictwem bankowej infolinii.
Więcej informacji na temat podejrzanych wiadomości oraz metod bronienia się przed tego typu oszustwami znajduje się na stronie internetowej Santander Bank Polska.