OT Logistics odnotowało 9,98 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 2,03 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 1,97 mln zł wobec 7,43 mln zł zysku rok wcześniej.
„Wyniki odzwierciedlają wymagające warunki rynkowe, w szczególności w segmencie portowym i spedycyjnym, silnie uzależnione od koniunktury, sytuacji geopolitycznej oraz globalnej wymiany handlowej. Pomimo trudności Grupa konsekwentnie realizuje działania optymalizacyjne, których efekty będą widoczne w kolejnych okresach. Szacowane oszczędności w samym porcie w Świnoujściu szacowane są na ok. 20 mln zł w roku 2026” – czytamy w komunikacie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 63,18 mln zł w II kw. 2025 r. wobec 81,64 mln zł rok wcześniej.
„Pierwsze półrocze przebiegało pod presją wymagających warunków rynkowych, które od dłuższego czasu odczuwa cała branża logistyczna. Szczególnie widoczne były skutki niestabilności w handlu zbożem oraz zmienności w eksporcie stali. Jednocześnie obserwujemy oznaki powrotu ładunków masowych związanych z hutnictwem i energetyką, a także pojawianie się nowych grup towarowych, które częściowo kompensują niedobory wynikające ze zmiany trendów przemysłowych. Rynek węgla energetycznego wciąż w dużej mierze opiera się na produkcji krajowej oraz istniejących zapasach, jednak rosnąca liczba zapytań o obsługę importu może świadczyć o stabilizowaniu się sytuacji i powrocie tego surowca do portów. W segmencie drobnicy oraz ładunków ro-ro utrzymują się stabilne wzrosty, co stanowi pozytywny sygnał dla perspektyw dalszego rozwoju. Wykorzystaliśmy minione półrocze na dostosowanie naszych aktywów do dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynkowych. Dzięki temu nasze porty pozostają w pełni przygotowane na ożywienie gospodarcze i poprawę koniunktury” – powiedział prezes Kamil Jedynak, cytowany w komunikacie.
W segmencie portowym przychody zmniejszyły się o prawie 20%, w spedycji o ponad 14% (głównie przewozy kolejowe ładunków masowych i frachty morskie), a w hydrotechnice o 3,5%. O 22,4% wzrosły natomiast przychody z działalności kolejowej. W OT Port Świnoujście przeładunki towarów masowych wzrosły o 2% r/r m.in. dzięki wyższym przeładunkom rudy żelaza. Z kolei w OT Port Gdynia przeładunki drobnicy wzrosły o 30% r/r, głównie za sprawą ro-ro, stali i pozostałej drobnicy (papier i nawozy na spadkach), o 40% zmalały natomiast przeładunki agro. W rezultacie zanotowanych wyników na działalności portowej oraz spedycyjnej EBITDA w I półroczu 2025 r. wyniosła 17,4 mln zł wobec 33,2 mln zł r/r, wymieniono.
W I poł. 2025 r. spółka miała 20,83 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 0,28 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 135,17 mln zł w porównaniu z 161,03 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 17,38 mln zł wobec 33,18 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2025 r. wyniósł 12,92 mln zł wobec 30,19 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa OTL to notowana na GPW grupa specjalizująca się w usługach transportowych, spedycyjnych i logistycznych. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 321 mln zł w 2024 r.
Źródło: ISBnews