OT Logistics ograniczy dzierżawę w Świnoujściu, oszczędzi ponad 20 mln zł rocznie

2 dni temu

Warszawa, 01.08.2025 (ISBnews) – OT Port Świnoujście (OTPŚ) – spółka zależna OT Logistics (OTL) – zawarła z zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście aneks do umowy dzierżawy, na mocy którego ograniczy powierzchnię dzierżawy o ok. 40% od 1 stycznia 2026 r., co przełoży się na roczne oszczędności OTPŚ szacowane na ponad 20 mln zł, podała spółka OTL. W związku ze zmianą zakresu dzierżawy, dalsza realizacja koncepcji rozbudowy terminala paliwowego w Świnoujściu, będzie wymagać dostosowania – spółka nie rezygnuje z realizacji tego projektu, ale prowadzi analizy możliwych modyfikacji, w szczególności lokalizacji, zakres oraz harmonogram przedsięwzięcia.

“Ulega optymalizacji powierzchnia dzierżawiona przez OTPŚ – zostanie ona ograniczona z dotychczasowych ok. 724 tys. m2 do ok. 439 tys. m2, tj. o około 40%. Redukcja obejmuje w szczególności rejon Nabrzeża Górników wraz z zapleczem, wybrane place składowe, budynki oraz środki trwałe, w tym elementy infrastruktury torowej i urządzenia przeładunkowe. Powyższe zmiany dotyczące powierzchni przedmiotu najmu wejdą w większej części w życie z dniem 1.01.2026 r. natomiast w zakresie infrastruktury torowej od dnia 1.07.2026 r.” – czytamy w komunikacie.

Spółka zaznaczyła, iż zawarcie aneksu stanowi element Programu Optymalizacji Kosztowo-Operacyjnej OTPŚ, nad którego opracowaniem pracuje OTPŚ i jest ukierunkowane na trwałe ograniczenie kosztów stałych przy jednoczesnym zachowaniu pełnej zdolności operacyjnej terminala dostosowanej do aktualnych i prognozowanych potrzeb rynku (zdolności przeładunkowe terminala po redukcji będą wynosiły ok. 5 mln ton rocznie przy przeładunkach w roku 2024 na poziomie ok. 2 mln ton).

“W wyniku zmniejszenia powierzchni oraz związanej z tym modyfikacji czynszu, ograniczenia wykorzystywanej na Nabrzeżu Górników infrastruktury i innych kosztów towarzyszących, a także przy uwzględnieniu innych postanowień aneksu, spółka przewiduje istotne obniżenie łącznych kosztów operacyjnych, co przełoży się na roczne oszczędności OTPŚ szacowane na ponad 20 mln zł” – podano.

Spółka przekazała też, iż w związku z ograniczeniem powierzchni objętej dzierżawą, dalsza realizacja koncepcji rozbudowy terminala paliwowego w Świnoujściu, będzie wymagać dostosowania – w szczególności w zakresie planowanej lokalizacji inwestycji.

“Spółka nie rezygnuje z realizacji tego projektu, jednak w związku ze zmianą zakresu dzierżawy prowadzone są w tej chwili analizy możliwych modyfikacji, obejmujących w szczególności lokalizację, zakres oraz harmonogram przedsięwzięcia” – zaznaczono.

OT Logistic przeprowadzi też przegląd i ewentualną aktualizację strategii rozwoju grupy kapitałowej OT Logistics do 2026 roku biorąc pod uwagę całokształt działań optymalizacyjnych podejmowanych w OTPŚ, podano także.

Grupa OTL to notowana na GPW grupa specjalizująca się w usługach transportowych, spedycyjnych i logistycznych. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 321 mln zł w 2024 r.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału