Bank Millennium udostępnił nowy sposób potwierdzenia tożsamości podczas zakładania konta osobistego w aplikacji mobilnej. od dzisiaj można to zrobić z pomocą aplikacji mObywatel.
Potwierdzenie tożsamości w aplikacji mObywatel w procesie otwierania konta online sprawia, iż klient bez konieczności potwierdzenia tożsamości w placówce może od razu korzystać z większości produktów, usług oraz wykonywać płatności bez dodatkowych ograniczeń.
— Telefon odgrywa kluczową rolę w codziennym bankowaniu naszych klientów, dlatego nieustannie rozwijamy aplikację mobilną. Dzięki integracji z usługą przekazywania danych z aplikacji mObywatel, z którego korzysta już blisko 10 milionów Polaków, otwarcie konta staje się jeszcze prostsze, szybsze i nie wymaga wizyty w placówce. To kolejny krok w stronę pełnej cyfryzacji usług bankowych, której oczekują nasi klienci — mówi Tomasz Brzostowski, dyrektor Departamentu Detalicznej Bankowości Cyfrowej.
Aby otworzyć konto, wystarczy pobrać na telefon aplikację Banku Millennium i podążać za instrukcjami,
a w kroku potwierdzenia tożsamości wybrać opcję „Aplikacja mObywatel”. Następnie klient zostaje przekierowany do aplikacji mObywatel, gdzie wyraża zgodę na przekazanie danych do banku. W kolejnym kroku wraca do aplikacji banku, aby dokończyć proces otwierania konta. Potwierdzenie tożsamości z mObywatelem spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa danych.
— Aplikacja mObywatel to wygodna brama do cyfrowych usług, flagowy przykład, jak cyfryzacja administracji, ułatwia codzienne życie i przyspiesza załatwianie spraw obywateli – nie tylko w sferze publicznej, ale też komercyjnej — mówi Radosław Maćkiewicz, dyrektor Centralnego Ośrodka Informatyki. — Dzięki weryfikacji opartej na wiarygodnych, pochodzących z państwowych rejestrów i odpowiednio zabezpieczonych danych, możliwe jest wygodne i szybkie potwierdzenie tożsamości każdego użytkownika. Cieszymy się, iż z tego rozwiązania będą teraz mogli korzystać klienci bankowości Millennium.
Dla tych, którzy nie korzystają z aplikacji mObywatel, dostępne są dwie inne metody otwarcia konta online. Alternatywą w aplikacji jest otwarcie konta na selfie, które polega na wykonaniu zdjęcia dowodu osobistego oraz krótkiego nagrania twarzy. Trzecim sposobem otwarcia konta online jest skorzystanie ze strony internetowej banku i potwierdzenie tożsamości dzięki logowania do innego banku. Klient otworzy konto w dowolny sposób, jeżeli nie ma zastrzeżonego numeru PESEL.
Blisko 3 mln klientów Banku Millennium aktywnie korzysta z kanałów cyfrowych, a ponad 2,7 mln
z bankowości na urządzeniach mobilnych. Co drugie konto w Banku Millennium otwierane jest online, co potwierdza rosnącą popularność rozwiązań cyfrowych wśród klientów. Zgodnie ze strategią “Wartość
i wzrost” na lata 2025-2028 bank chce zwiększyć liczbę klientów detalicznych do 3,7 mln i dla 70 proc. z nich być bankiem pierwszego wyboru. Cele te zamierza osiągnąć poprzez udoskonalenie obsługi klienta, rozbudowę oferty produktowej i dalszą digitalizację. Otwarcie konta osobistego z możliwością potwierdzenia tożsamości przez aplikację mObywatel stanowi pierwszy projekt z serii inicjatyw ukierunkowanych na osiągnięcie głównego celu strategii, jakim jest utrzymanie pozycji lidera w pozyskiwaniu klientów.
Źródło: Bank Millennium