Paczkomaty InPost podbijają Wyspy! Brytyjczycy je pokochali

6 godzin temu

Jeszcze kilka lat temu paczkomaty InPost były na brytyjskim rynku usług logistycznych postrzegane jako ciekawostka. Dziś to już codzienność milionów konsumentów. Według najnowszych badań, aż dwóch na pięciu dorosłych mieszkańców Wielkiej Brytanii regularnie korzysta z automatów InPostu, aby odebrać, nadać lub zwrócić przesyłkę. To ogromny skok popularności, który pokazuje, jak gwałtownie mieszkańcy Wysp przekonali się do tej formy dostawy.

Paczkomaty InPost podbijają Wielką Brytanię

Badanie przeprowadzone przez InPost we współpracy z Retail Economics na reprezentatywnej grupie 2000 gospodarstw domowych, uzupełnione o dane operacyjne, ujawniło skalę zjawiska. W ostatnich 12 miesiącach aż 21 milionów dorosłych Brytyjczyków skorzystało z paczkomatu przynajmniej raz. Łącznie w tym czasie obsłużono ponad 115 milionów przesyłek – zarówno w ramach dostaw, jak i zwrotów. Paczkomaty InPost cieszą się coraz większa popularnością, a tak dynamiczny wzrost potwierdza rosnące znaczenie tego kanału w handlu internetowym, a także przesunięcie preferencji konsumentów w stronę wygodnych, bezobsługowych form odbioru paczek.

W badanym okresie 7% zamówień internetowych w Wielkiej Brytanii (około 87 milionów paczek) dostarczono bezpośrednio do paczkomatów. To znaczący wynik w kontekście ogromnej konkurencji w segmencie dostaw. Równie imponujące są dane dotyczące zwrotów – 12% wszystkich zwrotów online (28 milionów paczek) nadano właśnie w paczkomatach. Taki udział w rynku potwierdza, iż dla wielu konsumentów paczkomat staje się pierwszym wyborem – nie tylko w przypadku odbioru, ale i zwrotu zakupów.

Co ciekawe, kolejne 20% kupujących online w Wielkiej Brytanii deklaruje, iż choć jeszcze nie korzystało z paczkomatów, to jest otwarte na wypróbowanie tej opcji. Eksperci przewidują, iż w ciągu nadchodzących 12 miesięcy odsetek ten przełoży się na realny wzrost liczby użytkowników.

Pokolenie Z i Millenialsi na prowadzeniu

Największą popularnością paczkomaty InPost cieszą się wśród młodszych konsumentów. W ostatnim roku z tej formy dostawy skorzystało aż 66% przedstawicieli pokolenia Z oraz 54% Millenialsów. Co więcej, ponad połowa osób poniżej 45. roku życia odbiera paczki z paczkomatu przynajmniej raz w miesiącu. Najczęściej z paczkomatów korzystają osoby o średnich dochodach, a aż jedna trzecia z nich planuje zwiększyć częstotliwość używania tego rozwiązania w nadchodzącym roku.

Dynamikę widać również w raportach samej firmy. Tylko w pierwszym kwartale tego roku InPost obsłużył na terenie Wielkiej Brytanii 24 miliony przesyłek, co stanowi wzrost o 39% w porównaniu z poprzednim rokiem. Sieć firmy obejmuje w tej chwili ponad 10 000 paczkomatów oraz około 16 000 punktów OOH (out-of-home).

Jak podkreśla Neil Kuschel, dyrektor generalny InPost w Wielkiej Brytanii, paczkomaty przestały być niszową usługą dla młodych, technologicznie obeznanych klientów. Dziś są rozwiązaniem powszechnym, które odpowiada na potrzeby wszystkich grup wiekowych.

Rynek paczkomatów doświadczył w minionym roku ogromnego wzrostu, dzięki niesłabnącemu apetytowi konsumentów na wygodne rozwiązania dostawy, które idealnie wpisują się w ich zabiegany styl życia. Kiedyś uznawane za niszowy segment rynku dostaw poza domem, używany głównie przez młodych, obeznanych z technologią kupujących, paczkomaty stały się rozwiązaniem w pełni powszechnym. Jak pokazują nasze badania, ogromny popyt wcale nie słabnie – wszystkie grupy wiekowe planują częstsze korzystanie z paczkomatów w nadchodzącym roku – powiedział Neil Kuschel, dyrektor generalny InPost UK.

Zważywszy na ogromny potencjał wzrostu i rosnącą akceptację tej formy dostawy, można spodziewać się, iż Paczkomaty InPost staną się w Wielkiej Brytanii równie powszechne jak w Polsce. Przyspieszająca urbanizacja, rosnący e-commerce i potrzeba elastycznych rozwiązań logistycznych to czynniki, które będą dodatkowo napędzać ten trend.

Jedna wielka eko-ściema? Zarzuty dla InPost, Allegro, DHL i DPD!

Znajdziesz nas w Google News
Idź do oryginalnego materiału