Warszawa, 07.05.2025 (ISBnews) – Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) w nowej strategii na lata 2025-2029 jako priorytetowe działania wskazała zwiększenie potencjału eksportowego Polski oraz utrzymanie pozycji atrakcyjnego miejsca dla inwestycji, podała Agencja. Nowa strategia PAIH oparta jest na czterech filarach: zwiększeniu eksportu, utrzymaniu poziomu inwestycji, promocji wizerunku Polski i poprawie efektywności biznesowej.
“PAIH przedstawił nową strategię, która będzie fundamentem działań Agencji do 2029 roku. Jako priorytetowe działania wskazano zwiększenie potencjału eksportowego Polski oraz utrzymanie pozycji atrakcyjnego miejsca dla inwestycji. Wśród wskazanych celów znalazła się również promocja gospodarcza Polski. Istotnym elementem strategii jest także podniesienie efektywności operacyjnej PAIH. Dokument powstał w oparciu o analizy i konsultacje z ekspertami Agencji we wszystkich obszarach jej działalności” – czytamy w komunikacie.
Prezes PAIH Andrzej Dycha podkreślił, iż “dalszy rozwój wymaga od nas jeszcze większej odwagi i innowacyjności. Nasze cele są ambitne, ale wierzymy, iż uda się je osiągnąć”.
“Strategia zakłada utrzymanie pozycji Polski jako kraju atrakcyjnego dla inwestorów. Cel ten będzie realizowany poprzez kompleksowe doradztwo dla inwestorów oraz przyciąganie inwestycji zagranicznych szczególnie z kluczowych sektorów gospodarki” – czytamy dalej.
PAIH będzie wzmacniał również pozycję Polski w najbardziej perspektywicznych obszarach takich jak nowe technologie czy innowacje.
W ramach wsparcia dla eksporterów, PAIH planuje w najbliższych latach rozwinąć sieć Zagranicznych (ZBH) i Regionalnych Biur Handlowych, podano także.
Wskazano, iż biura mają prowadzić skuteczniejszą obsługę klienta eksportowego i w ramach strategii planowane jest zwiększenie liczby obsługiwanych przedsiębiorców zainteresowanych ekspansją zagraniczną.
“Fundamentem działań promocyjnych jest rozwój i wzmacnianie Marki Polskiej Gospodarki m.in. poprzez budowanie patriotyzmu gospodarczego w Polsce, zwiększanie jej rozpoznawalności za granicą czy udział w wystawach EXPO. Poprawa efektywności biznesowej zakłada rozwój kapitału ludzkiego, dalszą cyfryzację, analitykę danych i optymalizację procesów” – czytamy dalej.
W strategii wskazano, iż Agencja skupi się również na budowie “Marki Polskiej Gospodarki”, a jednym z narzędzi pomocnych w osiąganiu tego celu jest prowadzenie międzynarodowych projektów – BrandHUB czy udział w Wystawach Światowych.
“Realizowane z sukcesami działania w ramach minionych i obecnego Expo pokazują duże znaczenie tego typu aktywności jako czynnika budującego naszą rozpoznawalność, przekładając się na wizerunek polskiej gospodarki i zwiększanie jej potencjału eksportowego” – podkreślono.
“Zaprezentowana strategia wyznacza kierunki naszych działań na najbliższe 5 lat. Działania przewidziane strategią realizowane będą według zasad doskonałości procesowej, projektowej i narzędziowej. Umożliwi nam to adekwatne i pełne wykorzystanie zasobów oraz potencjału Agencji, a także przyczyni się do podwyższenia naszej ogólnej efektywności biznesowej” – zakończył wiceprezes PAIH Łukasz Gwiazdowski.
PAIH jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). To pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.
(ISBnews)