Na 11 miesięcy przed planowanym otwarciem OTO Park Siemianowice skomercjalizowano już 90 proc. powierzchni handlowo-usługowej. Zakończenie procesu najmu planowane jest do końca roku.
OTO Park Siemianowice będzie największym i najnowocześniejszym w Siemianowicach kompleksem handlowym o powierzchni ponad 20 tys. mkw., z 45 sklepami i ponad 500 miejscami parkingowymi. Stworzy do 300 miejsc pracy.
Kluczowe sieci handlowe
Na ofertę zakupową i usługową OTO Parku składa atrakcyjny tenant-mix obejmujący supermarket Lidl, marki modowe: Half Price, New Yorker, Sinsay, Cropp, House, WorldBox, obuwnicze: CCC, Deichmann, e-obuwie, dyskontowe: Dealz, Pepco, Tedi, drogeryjne: Rossmann, dm-drogerie, Douglas, sportowe: Martes Sport, 4F, wyposażenia domu: Jysk, Agata Home, Pan Materac oraz wiele innych jak Media Expert, Maxi Zoo, Apart, Empik, Piekarnia Ziarenko. Zgrupowanie tak szerokiego wachlarza branż i marek ułatwi mieszkańcom miasta i okolic dokonywanie wygodnych zakupów w jednym, łatwo dostępnym miejscu, w centrum miasta.
Nowy obiekt powstaje na terenie dawnej Huty Laura – miejscu o szczególnym znaczeniu dla historii miasta. Pierwszy etap prac, obejmujący wyburzenia i odgruzowywanie, trwał cztery miesiące.
– To inwestycja wyjątkowa. Powstaje w ścisłym centrum, w otoczeniu gęstej zabudowy, co wymaga od nas szczególnej ostrożności. Jednocześnie realizujemy projekt w miejscu, które zbudowało to miasto – z szacunkiem dla jego historii.– podkreśla Tomasz Szewczyk, Managing Partner Acteeum Central Europe.
Ekologiczny i nowoczesny
W duchu zrównoważonego budownictwa, cały materiał rozbiórkowy został lub zostanie ponownie wykorzystany na placu budowy. Gruz posłużył do utwardzenia podłoża dzięki technologii RIC (szybkie zagęszczanie udarowe) opracowanej przez firmę Keller. Takie rozwiązanie ograniczyło uciążliwości komunikacyjne i zmniejszyło wpływ prac na lokalną infrastrukturę.
– Z jednej strony chcemy dać miastu największy park handlowy, z drugiej chcemy zrobić wszystko, aby odbyło się to z jak najmniejszym kosztem społecznym. Słowa dotrzymujemy – już teraz diametralnie zmienił się obraz tego terenu, a z każdym dniem będzie coraz ładniej. Trzymamy się harmonogramu budowy tak, aby dać siemianowiczanom nowoczesny park handlowy w przyszłym roku – mówi Piotr Piechocki, prezes Falcon Investment Management.
OTO Park budowany jest w standardzie BREEAM Excellent, co oznacza spełnienie rygorystycznych norm w zakresie efektywności energetycznej, gospodarki wodnej oraz komfortu użytkowników. To jeden nielicznych obiektów tego typu w Polsce z tak wysoką oceną.
Za projektem stoją Falcon Investment Management oraz Acteeum Group – firmy z doświadczeniem w realizacji dużych obiektów handlowych w formule „Power Center”. Generalnym wykonawcą jest MIRBUD S.A. Projekt architektoniczny: Archas Design.

1 miesiąc temu





![Polski e-commerce przyspiesza, ale klienci stają się bardziej wymagający [OPINIE]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2025/04/erli-ecommerce.jpg)


