W plebiscycie, którego organizatorem jest portal branżowy pasażer.com, oddano łącznie ponad 20 tys. głosów. "Badanie odzwierciedla prawdziwe opinie zweryfikowanych klientów" - podkreśla pasażer.com. Uczestnikami badania byli wyłącznie pasażerowie - osoby, które odbyły w ubiegłym roku podróż na pokładzie samolotu linii operujących w Europie Centralnej.
Nie tylko podstawowe kategorie
Oprócz podstawowych kategorii, pasażerów poproszono o ocenę szczegółowych cech linii lotniczych. Za przewoźnika oferującego najlepsze ceny biletów głosujący uznali Wizz Aira. PLL LOT wyróżniono zaś za najlepszą odprawę i boarding. Narodowy przewoźnik został też doceniony za najlepsze załogi pokładowe. Reklama
W kategorii "komfort" zwyciężyła Lufthansa. Niemiecki narodowy przewoźnik i jedna z największych linii na świecie została pochwalona również za wygodę podczas lotu. Nagroda za najlepszy system pokładowej rozrywki, w tej edycji przypadła liniom Qatar Airways. A najsmaczniejszy catering, zdaniem podróżnych, oferują pasażerom Emirates. Linia ta otrzymała też nagrodę w kategorii najlepsza oferta dla biznesu.
Ocena podróżnych z całego regionu
Statuetka za najlepszą nową strefę travel retail & dining powędrowała do Lagardere za koncept Bread&Co na lotnisku we Wrocławiu. Wydarzeniem roku okrzyknięto decyzję o kontynuacji projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Trasą 2024 roku zostały obsługiwane przez PLL LOT połączenie z Warszawy do Rijadu. A menedżerem roku, po raz kolejny został Michał Fijoł, prezes Polskich Linii Lotniczych LOT.
"The CEESAR Awards" jest najważniejszym rankingiem branży lotniczej. W tym roku, po raz trzeci, linie lotnicze oceniali nie tylko pasażerowie z Polski, ale też z całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej.