Rok 2025 był dla branży retail i gastronomii okresem stabilnego wzrostu. Pomimo wcześniejszych wyzwań inflacyjnych, konsumenci coraz chętniej korzystali z oferty gastronomicznej i handlowej, a poprawa sytuacji ekonomicznej Polaków pozwoliła na szerszą konsumpcję. Widzimy też rosnące znaczenie młodszych pokoleń, które coraz aktywniej kształtują rynek -– pisze w komentarzu dla redakcji OmnichannelNews.pl Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska SA.
Patrząc na 2026 rok, spodziewam się utrzymania tego pozytywnego trendu. Sektor gastronomii będzie kontynuował dynamiczny rozwój, z kluczowymi trendami takimi jak rosnące znaczenie dark kitchens oraz większy nacisk na doświadczenia klienta – autentyczne, szybkie i atrakcyjne. Rynek retail pozostanie stabilny, przy czym dyskonty spożywcze i przemysłowe przez cały czas będą główną siłą napędową rozwoju segmentu detalicznego.

Pokolenie Z dyktuje nowe standardy w branży
Szczególnie istotna będzie Generacja Z – najszybciej rosnąca grupa konsumentów w Polsce. Ich gusta i wymagania dyktują nowe standardy w branży, a firmy, które potrafią skutecznie odpowiadać na te oczekiwania, będą odnosić sukces.
Mex Polska od lat pokazuje, iż potrafi sprostać tym wyzwaniom. Nasze koncepty restauracyjne i bistro radzą sobie świetnie, a przestrzeń do dalszego rozwoju rynku jest ogromna. Jestem przekonany, iż 2026 rok przyniesie branży retail i gastronomii kolejne dynamiczne wzrosty, a dla firm reagujących na potrzeby nowoczesnych konsumentów będzie to czas wyjątkowych możliwości.
Autorem komentarza jest Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska SA.

3 godzin temu






![Koniec dominacji Pepco. Action wskakuje na najwyższe miejsce na podium [RAPORT]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2025/07/action-sklep.jpg)
![Carrefour liderem szybkości [BADANIE]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2025/08/carrefour-sklep.jpg)