PCF Group miała 3,75 mln zł straty netto, 4,32 mln zł straty EBIT w I kw. 2025

3 dni temu

PCF Group odnotował 3,75 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 0,72 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.

Strata operacyjna wyniosła 4,32 mln zł wobec 4 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 62,99 mln zł wobec 56,88 mln zł rok wcześniej.

„W okresie pierwszych 3 miesięcy 2025 r. Grupa realizowała cele strategiczne zdefiniowane przez zarząd jednostki dominującej, do których należały między innymi:

– Kontynuacja przez Grupę, we współpracy ze Square Enix Limited, prac rozwojowych nad grą wideo o nazwie kodowej Projekt Gemini (będącą na dzień bilansowy w fazie produkcji), realizowanych przez Grupę w modelu work-for-hire.

– Kontynuacja przez Grupę, we współpracy z Microsoft Corporation, prac rozwojowych nad grą wideo o nazwie kodowej Projekt Maverick, realizowanych w modelu work-for-hire.

– Kontynuacja przez Grupę, we współpracy z Krafton Inc., prac rozwojowych nad trybem rozgrywki do istniejącej gry wideo o nazwie kodowej Projekt Echo, realizowanych w modelu work-for-hire.

– Rozpoczęcie przez Grupę, we współpracy z Sony Interactive Entertainment LLC, prac rozwojowych nad prototypem gry wideo o nazwie kodowej Projekt Delta.

– Podjęcie decyzji o wznowieniu prac rozwojowych nad grą wideo o nazwie kodowej Projekt Victoria prowadzonych w modelu produkcji i wydawnictwa gier własnych, tj. przez Grupę jako jej wydawcę, […]

– Kontynuacja przez Grupę prac rozwojowych nad grą Project Bifrost (zespół projektowy dostarczył w dniu bilansowym wersję vertical slice gry) z zamiarem jej rozwijania w modelu produkcji i wydawnictwa gier własnych, tj. przez Grupę jako jej wydawcę, […]

– Dalszy rozwój PCF Framework (tj. rozwijanego przez jednostkę dominującą własnego, unikalnego systemu służącego do wykorzystania w powiązaniu z silnikiem graficznym Unreal Engine oraz innych narzędzi wykorzystywanych w ramach procesu tworzenia gier) zarówno w kontekście rozwijania dotychczasowych modułów, jak i prac nad nowymi modułami, szczególnie w obrębie tzw. 'online services’ (tj. pakietu usług online, na który składa się w szczególności infrastruktura pośrednicząca w dostępie gry wideo do centralnej bazy danych, zestaw bibliotek służących do komunikacji z serwerami, narzędzia umożliwiające dostęp do baz danych na potrzeby obsługi klienta oraz narzędzia pozwalające graczom na wchodzenie w interakcje ze sobą w świecie gry w czasie rzeczywistym), co pozwoli jednostce dominującej na rozwój kompetencji w obszarze gier wieloosobowych (multiplayer)” – czytamy w raporcie.

W ujęciu jednostkowym strata netto wyniosła 8,62 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 5,74 mln zł zysku rok wcześniej.

PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter. Grupa prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału