Warszawa, 30.04.2025 (ISBnews) – PCF Group odnotowało 174,4 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2024 r. wobec 76,72 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 197,52 mln zł wobec 86,45 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 12,82 mln zł wobec 2,61 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 190,4 mln zł wobec 150,12 mln zł rok wcześniej.
“Rok 2024 był kolejnym trudnym rokiem dla branży gier wideo na świecie i również czasem pełnym wyzwań dla PCF Group S.A. Staraliśmy się odpowiedzieć na nie z pełną biznesową stanowczością, ale skomplikowana sytuacja na rynku utrudniła nam realizację wielu zamierzeń, a także spowodowała znaczącą presję na nasze wyniki finansowe. Koniecznym stało się przede wszystkim zaadresowanie kwestii związanych z naszymi projektami self-publishing’owymi, które znacząco obciążały finanse Grupy” – napisał prezes PCF Group Sebastian Wojciechowski w liście do akcjonariuszy.
“Przeciwdziałając negatywnym trendom rynkowych i chcąc zabezpieczyć fundamenty dalszej działalności Grupy, po uporządkowaniu portfolio Grupy, w sierpniu 2024 roku zarząd podjął decyzję o rozpoczęciu procesu przeglądu opcji strategicznych dla spółki i jej grupy kapitałowej, celem oceny możliwych kierunków dalszego wsparcia realizacji strategii Grupy, które wówczas miały obejmować pozyskanie inwestora finansowego lub strategicznego bądź przeprowadzenie innej transakcji, która mogła skutkować zmianą struktury akcjonariatu lub kapitałów spółki […] Niestety, proces zakończył się niepowodzeniem, o czym spółka powiadomiła rynek w grudniu 2024 roku, a brak zewnętrznego wsparcia, ponownie postawił nas przed koniecznością weryfikacji krótko i długoterminowych planów” – dodał.
Wskazał, iż w połowie grudnia zawieszono prace nad “Projektem Victoria” oraz ograniczono zespół deweloperski dedykowany produkcji drugiego projektu self-publishing’ego – “Projektu Bifrost”. W efekcie redukcje pełne i tymczasowe, które objęły także zespoły wsparcia, dotknęły ponad 120 Awiatorów i po raz pierwszy od wielu lat Grupa zmniejszyła zatrudnienie w okresie rok do roku. Zapewnił, iż na dzień publikacji tego listu prace nad “Projektem Bifrost” są kontynuowane.
“Równolegle ze zmianami w segmencie gier własnych, dążąc do odzyskania równowagi w finansach spółki, skoncentrowaliśmy się na utrzymaniu i rozbudowaniu segmentu gier realizowanych na zlecenie (WFH). Zawsze był on podstawą naszej pozytywnej kondycji finansowej, dziś oczywiście i ten rynek podlega licznym korektom – projektów wysokobudżetowych jest mniej, marżowość spada, technologia się zmienia, a konkurencja rośnie. Niezmiennie jednak wierzymy w unikalność oferty PCF w tym obszarze, głównie ze względu na zdobyte przez lata doświadczenie i wszechstronność naszych zespołów deweloperskich” – napisał też prezes.
W ujęciu jednostkowym strata netto wyniosła 228,58 mln zł w 2024 r. wobec 64,65 mln zł straty rok wcześniej.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter. Grupa prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
(ISBnews)