W niedzielę 18 października do Zakopanego dojechał pierwszy pociąg Pendolino. Wśród pasażerów był minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Regularne kursy jednostki zaplanowano od 14 grudnia. Spod Tatr, najnowocześniejszy pociąg w Polsce, będzie jeździł do Trójmiasta, przez Warszawę oraz Kraków. Ponadto w okresie wakacyjnym skład będzie miał wydłużoną trasę do Kołobrzegu.
18 października 2025 r. odbył się pierwszy przejazd Pendolino na trasie Warszawa – Zakopane – Warszawa. To historyczny moment – najnowocześniejszy pociąg w Polsce oficjalnie dotarł na Podhale.– Dzisiaj Zakopane obchodzi swoje 92. urodziny, więc mamy dla mieszkańców znakomity prezent. Pociąg Pendolino po raz pierwszy przyjechał pod Tatry. Od 14 grudnia będzie kursował codziennie z Gdyni. Śniadanie będzie można zjeść nad polskim morzem, kolację pod Tatrami, a pyszny obiad zaoferuje restauracja WARS – powiedział minister Klimczak.
Popularne składy Pendolino kursują w ramach najbardziej komfortowej kategorii pociągów, czyli Express InterCity Premium (EIP). Na pokładzie znajdują się łącznie 402 miejsca – 45 w klasie pierwszej i 357 w drugiej. Regulowane fotele w obu klasach, rozkładane stoliki, indywidualne oświetlenie oraz gniazdko elektryczne przy każdym miejscu gwarantują komfortową podróż. Przy fotelach znajdują się wieszaki oraz półki na bagaż podręczny. Pasażerowie mogą korzystać z wi-fi. Składy zostały zaprojektowane z myślą o potrzebach różnych grup pasażerów, w tym osób z niepełnosprawnościami, rodzin z dziećmi czy rowerzystów. Miejsca siedzące oznaczono alfabetem Braille’a. Dla podróżnych o ograniczonej możliwościach ruchowej, przy wejściu do trzeciego członu, została zamontowana winda, która ułatwia wsiadanie i wysiadanie. W pociągu znajdują się również trzy przedziały dla opiekunów z dziećmi, a jedna z toalet została wyposażona w przewijak. W środkowej części składu umiejscowiona jest część restauracyjna, w której WARS sprawi, iż podróż będzie pełna smaku. Pasażerowie pierwszej klasy otrzymują poczęstunek do wyboru z menu, który jest dostarczany do ich miejsc.
Więcej połączeń do Zakopanego
W nowym rocznym rozkładzie jazdy do Zakopanego będzie kursowało 12 pociągów – 10 całorocznych i 2 sezonowe. To o 1 więcej niż w w tej chwili obowiązującym. Podhale zyska nowe szybkie połączenia – do pociągu EIC Tatry Zakopane – Warszawa dołączą całoroczne EIC Kaszub relacji Zakopane – Gdynia. Nowością będzie także nocny pociąg IC Podhalanin relacji Zakopane – Świnoujście, który od połowy grudnia będzie kursował codziennie przez Kraków (dotychczas tylko sezonowo i bez obsługi Krakowa). W sumie, między Zakopanem a Trójmiastem kursować będą 4 pary połączeń całorocznych i 1 sezonowych, do Warszawy – 6 par połączeń całorocznych i 1 sezonowych, do Krakowa – 9 par całorocznych i 2 sezonowych. Podróżni ze stolicy Tatr będą mieli codziennie 3 pary połączeń do Poznania i Łodzi, 2 do Szczecina, 1 do Wrocławia oraz Katowic.
Ceny biletów
Podróżny za przejazd pociągiem Pendolino z Krakowa do Zakopanego zapłaci już od 9 złotych. Ceny biletów na trasie z Warszawy zaczną się od 49 zł, a z Trójmiasta – od 59 zł.

1 miesiąc temu







