PKP Intercity uruchomi w grudniu bezpośrednie kursy Pendolino na trasie Gdynia – Zakopane. Podróż składami Express InterCity Premium potrwa niecałe 7,5 godz.
Składy ED250 po raz pierwszy dotrą do stolicy polskich Tatr. W razie potrzeby na trasie mogą pojawić się także klasyczne zestawy wagonowe z lokomotywą. Dotychczas pasażerowie podróżujący między Gdynią a Zakopanem mogli korzystać głównie z pociągów TLK i InterCity oraz pojedynczych kursów Express InterCity. Brakowało regularnych kursów składami premium.
Pełny rozkład jazdy na 2025 r. PKP Intercity opublikuje na przełomie września i października. Według wstępnych informacji z portalu pasażera bezpośrednia podróż z Trójmiasta pod Tatry zajmie niecałe 7,5 godz.
Odpowiedź na rosnącą konkurencję
Rozszerzenie zasięgu Pendolino następuje w okresie intensyfikacji konkurencji na polskim rynku kolejowym. RegioJet i Leo Express rozbudowują siatkę połączeń, oferując kursy przez Kraków do Warszawy. Choć zagraniczni przewoźnicy nie docierają jeszcze na Podhale, ich ekspansja na południu Polski może w przyszłości objąć także takie trasy.
PKP Intercity realizuje strategię rozwoju połączeń dalekobieżnych. Spółka zapowiada plany kolejnych inwestycji w tabor oraz zwiększenie dostępności szybkich składów także w innych regionach. Pendolino obsługuje w tej chwili głównie trasy między największymi miastami, takimi jak Warszawa, Kraków, Gdynia czy Katowice.
Korzyści dla ruchu turystycznego
Nowe kursy odpowiadają na potrzeby rosnącego ruchu turystycznego między północą a południem Polski. Mieszkańcy Pomorza regularnie wybierają Tatry jako cel wypoczynku, szczególnie w okresie zimowym, gdy Zakopane staje się prawdziwą mekką narciarzy. Jednocześnie mieszkańcy Podhala zyskają łatwiejszy dostęp do północy Polski.
Fot. Sektorkolejowy
Zobacz również: