Pepco Group miała 460 mln euro bazowej EBITDA w I poł. r.obr. 2025, spadek o 5,5% r/r

1 dzień temu

Warszawa, 22.05.2025 (ISBnews) – Pepco Group odnotowała 460 mln euro bazowej EBITDA (MSSF 16) w I poł. roku obrotowego 2025 (październik 2024 – marzec 2025), co oznacza spadek o 5,9% przy stałym kursie walutowym (i spadek raportowanej wartości o 5,5% r/r), podała spółka.

“Wyniki Grupy za I półrocze roku obrotowego 2025 odzwierciedlają solidne efekty działalności Pepco i Dealz, wobec wciąż słabszych wyników Poundland

Pepco z dobrymi wynikami i wzrostem przychodów na poziomie 9,3% oraz EBITDA (wg MSSF 16) o 11,1%, wspieranymi przez zwiększenie marży brutto o 180 pb r/r i odpowiedzialne zarządzanie kosztami

Dealz ze stabilnym rozwojem i wzrostem przychodów o 13,8% oraz EBITDA (wg MSSF 16) o 25%

Zgodnie z przewidywaniami, Poundland przez cały czas mierzy się z niesprzyjającym otoczeniem handlowym, odnotowując spadek sprzedaży o 6,5%. Wprowadzono plan działań, zmierzających do poprawy wyniku” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

Przychody Grupy w I półroczu r.obr. wzrosły (raportowane) o 4,3% r/r do 3 338 mln euro (i o 2,9% przy stałym kursie walutowym), zaś przychody według danych porównywalnych (LFL) za I półrocze spadły o 0,7% r/r (wobec spadku w tym ujęciu o 2,5% rok wcześniej).

“Przychody LFL Grupy spadły o 0,7% w I półroczu roku obrotowego 2025, z pozytywnym wynikiami LFL Pepco i Dealz, przy jednoczesnej presji ze strony Poundland – pozostającego w wymagającej sytuacji. Marża brutto wzrosła o 30 pb do poziomu 43,3%, wsparta przez wyniki Pepco (+180 pb r/r)” – czytamy dalej.

Grupa otworzyła 101 nowych sklepów netto w pierwszym półroczu, co przekłada się na 5 049 działających sklepów, podano też w materiale.

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału