Pepco Group: Oczekiwania dla marki Pepco podtrzymane, słabsze perspektywy dla Poundland

1 dzień temu

Warszawa, 22.05.2025 (ISBnews) – Marka Pepco powinna w roku obrotowym 2025 osiągnąć wzrost przychodów i EBITDA zgodny z zapowiedziami wysokiego, jednocyfrowego wzrostu; natomiast perspektywy na bieżący rok obrotowy dla Poundland są słabsze niż wcześniej przewidywano, ocenia Pepco Group.

“Pozytywne otoczenie handlowe Pepco i Dealz jest także odczuwane w trwającym w tej chwili III kw. (do momentu publikacji wyników), z przychodami w ujęciu porównywalnym (LFL) wyższymi niż stopa wzrostu LFL 3,6% odnotowana w II kw. roku obrotowego 2025” – czytamy w komunikacie.

W I poł. roku obrotowego 2025 (październik 2024 – marzec 2025) marca Pepco z odnotowała wzrost przychodów na poziomie 9,3% oraz EBITDA (wg MSSF 16) o 11,1%, wspierane przez zwiększenie marży brutto o 180 pb r/r. Dealz odnotował w tym okresie stabilny rozwóz ze wzrostem przychodów o 13,8% oraz EBITDA (wg MSSF 16) o 25%, wskazano w materiale.

“Zgodnie z przewidywaniami, Poundland przez cały czas mierzy się z niesprzyjającym otoczeniem handlowym, odnotowując spadek sprzedaży o 6,5% [w I poł. r.obr.]. Wprowadzono plan działań, zmierzających do poprawy wyniku. […] Zarząd wciąż aktywnie sprawdza możliwości wydzielenia Poundland oraz wyjście z tej działalności spodziewane do końca roku obrotowego 2025” – czytamy dalej.

W marcu br. Pepco Group podało, iż jej strategiczna wizja dalszego rozwoju zakłada koncentrację na marce Pepco jako jedynym, przyszłym formacie sklepów oraz wycofanie się z obszaru FMCG – zarząd “aktywnie rozpoznaje” opcje wydzielenia Poundland z Grupy w trakcie roku obrotowego 2025, w tym jego potencjalną sprzedaż, przy jednoczesnej możliwości wydzielenia sieci Dealz Poland w średnim okresie, włączając w to potencjalną dezinwestycję.

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału