Pepco Group: strategiczna transformacja przynosi owoce

3 godzin temu

Pepco Group, ogólnoeuropejska sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych, opublikowała dziś wstępne, niezaudytowane wyniki finansowe za 12 miesięcy zakończonych 30 września 2025 r. Grupa odnotowała solidne rezultaty, potwierdzając skuteczność wdrażanej strategii transformacji, w tym koncentracji na kluczowych kategoriach odzieży i towarów codziennego użytku.

Grupa, której działalność kontynuowana nie obejmuje już sprzedanej marki Poundland, zanotowała istotną poprawę kluczowych wskaźników:

  • Przychody: Wzrosły o 8,7 proc. do poziomu 4 523 mln euro. Sprzedaż porównywalna (LFL) powróciła do pozytywnej dynamiki, rosnąc o 2,6 proc. (lub 4,0 proc. po wyłączeniu towarów szybkozbywalnych – FMCG).
  • Bazowa EBITDA (MSSF 16): Wzrosła o 10,3 proc. do 865 mln euro, co jest efektem wzrostu marży brutto.
  • Marża zysku brutto: Poprawiła się o 100 punktów bazowych do 48,0 proc., co odzwierciedla wzrost wydajności operacyjnej i wyjście z segmentu FMCG w Pepco.
  • Bazowy zysk netto: Wzrósł o 19,7 proc. do 219 mln euro, osiągając ten wynik mimo jednorazowego odpisu utraty wartości w wysokości 38 mln euro.
  • Wolne przepływy pieniężne (niezlewarowane): Silne generowanie gotówki na poziomie 334 mln euro (wzrost o 16,4 proc.).

W perspektywie rocznej Pepco odnotowało wzrost przychodów o 8,6 proc. do 4,184 mln euro, przy wzroście LFL na poziomie 2,7 proc.. Jednocześnie Dealz Poland zwiększył przychody o 10,4 proc. do 339 mln euro.

Postępy strategiczne i plany na przyszłość

Rok 2025 upłynął pod znakiem realizacji nowej strategii. Wśród najważniejszych działań wymieniono:

  • Uproszczenie struktury: Pomyślne sfinalizowanie sprzedaży Poundland 12 czerwca 2025 r.
  • Koncentracja na kluczowych kategoriach: Zakończenie wyjścia Pepco z segmentu FMCG oraz skupienie się na odzieży i towarach codziennego użytku, co przełożyło się na poprawę marży.
  • Ekspansja sieci: Otwarto 247 nowych sklepów netto (łącznie 4 359 placówek), z silnym wzrostem w Europie Zachodniej.
  • Dealz: Rozpoczęcie procesu dezinwestycji planowane jest na 2026 r., a Grupa poszukuje strategicznych opcji dla tej marki.
  • Transformacja cyfrowa: Nowa strona internetowa, aplikacja i program lojalnościowy są gotowe do uruchomienia w I kwartale 2026 r.

Refinansowanie i zwroty dla akcjonariuszy

Grupa Pepco sfinalizowała w listopadzie 2025 r. istotny proces refinansowania zadłużenia o wartości 770 mln euro, który obniżył średnie koszty odsetek z 6,4 proc. do 3,9 proc..

Koncentracja na generowaniu wartości dla akcjonariuszy zaowocowała zwiększeniem wskaźnika wypłaty dywidendy z 20 proc. do 25 proc. zysku netto, co przekłada się na wzrost dywidendy na akcję (DPS) o 54,8 proc. do 9,6 eurocenta. Dodatkowo realizowane są programy skupu akcji własnych o łącznej wartości 100 mln euro w bieżącym roku kalendarzowym.

Rok 2025 był prawdziwym punktem zwrotnym dla Grupy. Decyzja o ponownym skoncentrowaniu się na marce Pepco oraz wyłącznie na naszych kluczowych kategoriach — odzieży i artykułach ogólnego użytku — ma potwierdzenie w bardzo dobrych wynikach, w szczególności widocznie w poziomie marży brutto oraz przepływach wolnych środków pieniężnych, które były lepsze od pierwotnych oczekiwań – skomentował Stephen Borchert, prezes Pepco Group. – Wzmocniliśmy Zarząd Grupy, mamy odpowiednią strategię, a silna dynamika działalności Pepco pokazuje, iż jesteśmy na dobrej drodze. Biorąc to pod uwagę, podnosimy dziś nasze średnioterminowe oczekiwania dla niektórych wskaźników z uwagi na nasze rosnące przekonanie co do perspektywy dla Grupy – dodał.

– Uruchomiliśmy 247 nowych sklepów netto, poprawiając efektywność sklepów i zwrot z kapitału dla Pepco we wszystkich regionach, realizując przy tym nasz zdyscyplinowany plan otwarć nowych sklepów zarówno w Europie Zachodniej, jak i Europie Środkowo-Wschodniej. Wyniki Europy Zachodniej stały się wyraźnym motorem wzrostu, przekraczając nasze początkowe oczekiwania. Jest oczywiste, iż region ten jest w tej chwili gotów na dalsze przyspieszenie wzrostu – podkreśla Stephen Borchert.

– Równolegle skoncentrowaliśmy się na stałym udoskonalaniu naszej oferty dla klientów, w czym zawiera się zarówno poprawa jakości produktów w wielu kategoriach, jak również stałe utrzymywanie wiodących na rynku cen dla całej naszej oferty. Wprowadziliśmy również znaczące ulepszenia w całym łańcuchu dostaw, zapewniając stabilność dostaw, dostępność produktów i poprawiając efektywność operacyjną. Rozwój naszych cyfrowych zdolności przebiega zgodnie z planem i jesteśmy na dobrej drodze do ich uruchomienia w pierwszym kwartale 2026 roku – podsumował Stephen Borchert.

Idź do oryginalnego materiału