Pepco Group, ogólnoeuropejska sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych, opublikowała dziś wstępne, niezaudytowane wyniki finansowe za 12 miesięcy zakończonych 30 września 2025 r. Grupa odnotowała solidne rezultaty, potwierdzając skuteczność wdrażanej strategii transformacji, w tym koncentracji na kluczowych kategoriach odzieży i towarów codziennego użytku.
Grupa, której działalność kontynuowana nie obejmuje już sprzedanej marki Poundland, zanotowała istotną poprawę kluczowych wskaźników:
- Przychody: Wzrosły o 8,7 proc. do poziomu 4 523 mln euro. Sprzedaż porównywalna (LFL) powróciła do pozytywnej dynamiki, rosnąc o 2,6 proc. (lub 4,0 proc. po wyłączeniu towarów szybkozbywalnych – FMCG).
- Bazowa EBITDA (MSSF 16): Wzrosła o 10,3 proc. do 865 mln euro, co jest efektem wzrostu marży brutto.
- Marża zysku brutto: Poprawiła się o 100 punktów bazowych do 48,0 proc., co odzwierciedla wzrost wydajności operacyjnej i wyjście z segmentu FMCG w Pepco.
- Bazowy zysk netto: Wzrósł o 19,7 proc. do 219 mln euro, osiągając ten wynik mimo jednorazowego odpisu utraty wartości w wysokości 38 mln euro.
- Wolne przepływy pieniężne (niezlewarowane): Silne generowanie gotówki na poziomie 334 mln euro (wzrost o 16,4 proc.).
W perspektywie rocznej Pepco odnotowało wzrost przychodów o 8,6 proc. do 4,184 mln euro, przy wzroście LFL na poziomie 2,7 proc.. Jednocześnie Dealz Poland zwiększył przychody o 10,4 proc. do 339 mln euro.

Postępy strategiczne i plany na przyszłość
Rok 2025 upłynął pod znakiem realizacji nowej strategii. Wśród najważniejszych działań wymieniono:
- Uproszczenie struktury: Pomyślne sfinalizowanie sprzedaży Poundland 12 czerwca 2025 r.
- Koncentracja na kluczowych kategoriach: Zakończenie wyjścia Pepco z segmentu FMCG oraz skupienie się na odzieży i towarach codziennego użytku, co przełożyło się na poprawę marży.
- Ekspansja sieci: Otwarto 247 nowych sklepów netto (łącznie 4 359 placówek), z silnym wzrostem w Europie Zachodniej.
- Dealz: Rozpoczęcie procesu dezinwestycji planowane jest na 2026 r., a Grupa poszukuje strategicznych opcji dla tej marki.
- Transformacja cyfrowa: Nowa strona internetowa, aplikacja i program lojalnościowy są gotowe do uruchomienia w I kwartale 2026 r.
Refinansowanie i zwroty dla akcjonariuszy
Grupa Pepco sfinalizowała w listopadzie 2025 r. istotny proces refinansowania zadłużenia o wartości 770 mln euro, który obniżył średnie koszty odsetek z 6,4 proc. do 3,9 proc..
Koncentracja na generowaniu wartości dla akcjonariuszy zaowocowała zwiększeniem wskaźnika wypłaty dywidendy z 20 proc. do 25 proc. zysku netto, co przekłada się na wzrost dywidendy na akcję (DPS) o 54,8 proc. do 9,6 eurocenta. Dodatkowo realizowane są programy skupu akcji własnych o łącznej wartości 100 mln euro w bieżącym roku kalendarzowym.

– Rok 2025 był prawdziwym punktem zwrotnym dla Grupy. Decyzja o ponownym skoncentrowaniu się na marce Pepco oraz wyłącznie na naszych kluczowych kategoriach — odzieży i artykułach ogólnego użytku — ma potwierdzenie w bardzo dobrych wynikach, w szczególności widocznie w poziomie marży brutto oraz przepływach wolnych środków pieniężnych, które były lepsze od pierwotnych oczekiwań – skomentował Stephen Borchert, prezes Pepco Group. – Wzmocniliśmy Zarząd Grupy, mamy odpowiednią strategię, a silna dynamika działalności Pepco pokazuje, iż jesteśmy na dobrej drodze. Biorąc to pod uwagę, podnosimy dziś nasze średnioterminowe oczekiwania dla niektórych wskaźników z uwagi na nasze rosnące przekonanie co do perspektywy dla Grupy – dodał.
– Uruchomiliśmy 247 nowych sklepów netto, poprawiając efektywność sklepów i zwrot z kapitału dla Pepco we wszystkich regionach, realizując przy tym nasz zdyscyplinowany plan otwarć nowych sklepów zarówno w Europie Zachodniej, jak i Europie Środkowo-Wschodniej. Wyniki Europy Zachodniej stały się wyraźnym motorem wzrostu, przekraczając nasze początkowe oczekiwania. Jest oczywiste, iż region ten jest w tej chwili gotów na dalsze przyspieszenie wzrostu – podkreśla Stephen Borchert.
– Równolegle skoncentrowaliśmy się na stałym udoskonalaniu naszej oferty dla klientów, w czym zawiera się zarówno poprawa jakości produktów w wielu kategoriach, jak również stałe utrzymywanie wiodących na rynku cen dla całej naszej oferty. Wprowadziliśmy również znaczące ulepszenia w całym łańcuchu dostaw, zapewniając stabilność dostaw, dostępność produktów i poprawiając efektywność operacyjną. Rozwój naszych cyfrowych zdolności przebiega zgodnie z planem i jesteśmy na dobrej drodze do ich uruchomienia w pierwszym kwartale 2026 roku – podsumował Stephen Borchert.

3 godzin temu