PepsiCo stawia na rozwiązania digitalowe i wprowadza aplikację PepHub

1 miesiąc temu

W odpowiedzi na dynamiczny rozwój sprzedaży poprzez platformy cyfrowe,* firma PepsiCo wprowadziła na polski rynek aplikację PepHub, dedykowaną klientom z branży HoReCa (Hotele, Restauracje, Catering, inna nazwa tego segmentu to Away From Home). Pod koniec stycznia, po zaledwie kilku tygodniach działania, platforma zdobyła uznanie użytkowników – 50 proc. klientów PepsiCo zarejestrowało się w aplikacji, a 42 proc. złożyło zamówienia. Najbardziej aktywni zrealizowali choćby 14 transakcji w tym okresie.

PepHub to platforma cyfrowa, zaprojektowana z myślą o kompleksowej obsłudze klienta B2B. Jej struktura opiera się na czterech filarach: centrum zamówień, centrum serwisowe, centrum zarządzania finansami i centrum wymiany informacji. w tej chwili projekt jest w fazie wdrożeniowej, która polega głównie na budowaniu bazy klientów i potrwa do marca 2025 roku.

Wprowadzenie PepHub to istotny krok w kierunku nowoczesnej i bardziej efektywnej współpracy z klientami z branży HoReCa/AFH. Naszym celem jest, aby do 2027 roku każdy klient miał dostęp do platformy, a 80 proc. z nich realizowało zamówienia wyłącznie online– mówi Magdalena Połowniak, digital transformation program manager, liderka projektu PepHub w Polsce. – Już teraz widzimy, iż aplikacja odpowiada na potrzeby naszych partnerów i przynosi oczekiwane rezultaty. W ciągu pierwszych ośmiu tygodni działania platformy, zarejestrowało się na niej 50 proc. naszych klientów, a 42 proc. złożyło zamówienia. Najbardziej aktywni użytkownicy dokonali choćby 14 zamówień w tym okresie – dodaje.

Platforma oferuje klientom szereg korzyści: optymalizację czasu, szybkie i łatwe zamówienia, dostęp do najnowszych informacji, przejrzyste zarządzanie finansami, a także program motywacyjny. Użytkownicy zbierają punkty, które są przyznawane za każde zakupy, osiągnięcie celów sprzedażowych, wdrażanie standardów PepsiCo, czy udział w ankietach. Następnie punkty mogą zostać wymienione na nagrody.

Wdrożenie aplikacji PepHub przynosi korzyści także dla naszych przedstawicieli handlowych. Platforma pozwala im zaoszczędzić czas, który mogą przeznaczyć na rozwój biznesu, budowanie relacji i pozyskiwanie nowych klientów. Planujemy również szkolenia, które pomogą im jeszcze lepiej realizować te zadania – podkreśla Kamil Chudziński, head of digital transformation w PepsiCo.

Za stworzeniem PepHub stoi globalny i lokalny zespół ekspertów. Platforma jest efektem współpracy ponad 100 osób, które połączyły siły, aby zaprojektować narzędzie, odpowiadające na potrzeby dynamicznie zmieniającego się rynku. Dodatkowo, platforma wpisuje się w globalne narzędzie PepsiConnect, będąc jednocześnie pierwszym wdrożeniem w sektorze AFH (Away from Home) na świecie. Platforma działa już w 14 krajach i obsługuje ponad 240 tys. zarejestrowanych sklepów.

Uruchomienie platformy wpisuje się w jeden ze strategicznych obszarów rozwoju PepsiCo, którym jest digitalizacja. Obejmuje ona cztery najważniejsze kierunki: rezygnacja z transakcji gotówkowych (cashless), zminimalizowanie użycia papieru w codziennych działaniach organizacji (paperless), samodzielne zarządzanie zamówieniami przez klienta oraz automatyzacja (self service&field automation) i cyfrowe środowisko pracy dla klientów (customer digital workplace). To właśnie na ostatnim z wymienionych kierunków PepsiCo koncentruje swoje działania, wprowadzając na rynek platformę PepHub

* Co przyniesie 2025 rok w digitalu? Trendy i wyzwania według IAB Polska

Idź do oryginalnego materiału