PESA sprzeda Cargounit lokomotywy elektryczne Gama Marathon

2 lat temu

PESA podpisała umowę z Cargounit na nowe lokomotywy elektryczne Gama Marathon, wyposażone w silniki dojazdowe. Pierwsze 20 lokomotyw Gama Marathon powinno trafić do lidera rynku wynajmu lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej do końca grudnia przyszłego roku.

PESA dostarczy Cargounit lokomotywy elektryczne Gama Marathon

Cargounit to jedna z największych wypożyczalni lokomotyw i główny dostawca tego typu usług w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma posiada blisko 200 lokomotyw, a teraz otrzyma kolejne. PESA podpisała bowiem umowę z Cargounit na nowe lokomotywy elektryczne Gama Marathon, wyposażone w silniki dojazdowe. Umowa zakłada dostawę dziesięciu pojazdów, z opcją dostawy kolejnych 20 lokomotyw.

Wybraliśmy lokomotywy z modułem dojazdowym z PESA, ponieważ idealnie wpisują się w potrzeby naszych klientów. Jedna lokomotywa, którą można prowadzić składy w trakcji elektrycznej, a później przy użyciu tej samej lokomotywy wykonywać prace manewrowe w portach czy terminalach, to rozwiązanie nie tylko redukujące koszty, ale także pozwalające oszczędzić czas i zwiększyć efektywność przewozów. Co równie ważne, jest to rozwiązanie ekologiczne, przyjazne środowisku, ponieważ zastosowanie nowoczesnej lokomotywy elektrycznej z modułem dojazdowym spełniającym normy emisji Stage V na końcówkach linii oznacza ograniczenie emisji CO2 – powiedział Łukasz Boroń, prezes Cargounit.

PESA

Decyzja Cargounit, partnera o ugruntowanej pozycji na kolejowym rynku, to dla nas powód do satysfakcji i potwierdzenie jakości naszych lokomotyw. Zainteresowanie nimi ciągle rośnie, a my wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów pracujemy nad dalszym doskonaleniem rodziny Gama – dodał Maciej Maciejewski, Wiceprezes Zarządu PESA Bydgoszcz.

PESA

Pierwsze Gama Marathon trafią do Cargounit do końca przyszłego roku

Gama Marathon to lokomotywa elektryczna z modułem dojazdowym. Generator prądotwórczy współpracujący z nowoczesnym i ekologicznym silnikiem pomocniczym umożliwia poruszanie się lokomotywy na odcinkach bez sieci trakcyjnej. Używane i cenione przez spedytorów dodatkowe zastosowanie napędu, przeznaczone przede wszystkim do prac manewrowych, pozwala na pracę 3200-tonowego składu na wzniesieniu sięgającym choćby 7 promili. Przydaje się również w sytuacjach awaryjnych, gdy pociąg musi trafić do miejsca docelowego pomimo nagłej przerwy w dostawie prądu.

Gama Marathon 111Ed30 to najnowsza wersja naszych lokomotyw manewrowych z silnikiem dojazdowym. Zastosowaliśmy w nich nowy, ekologiczny silnik spalinowy, jednocześnie zwiększając moc agregatu względem naszych wcześniejszych realizacji – podkreślił Piotr Rościszewski, Kierownik Sprzedaży Rynku Lokomotyw i Wagonów PESA Bydgoszcz.

Wśród nowych pojazdów oferowanych przez PESA znajdują się lokomotywy wielosystemowe (3kV/15kV/25 kV, 200 km/h, multisystem), dwunapędowe (3kV/25 kV,160 km/h, dual mode stageV) oraz elektryczne z silnikiem dojazdowym (3 kV/25kV, 160 km/h, last mile, stage V). PESA opracowuje również projekt manewrowej lokomotywy wodorowej, a oprócz SM42-6Dn pracuje także nowa lokomotywa zasilana ogniwami wodorowymi, która powinna między innymi pokryć zapotrzebowanie przewoźników towarowych i intermodalnych, operujących między innymi w „zielonych portach” i terminalach intermodalnych, których celem jest bezemisyjność.

Decyzję o wyborze platformy Gama Marathon od PESA Bydgoszcz podjęliśmy po gruntownej analizie potrzeb naszych klientów oraz dostępnych na rynku lokomotyw z homologacją na polskim rynku. Lokomotywy Gama Marathon znalazły uznanie wśród przewoźników kolejowych obecnych na polskim rynku za sprawą mocnego modułu dojazdowego, pozwalającego na wyeliminowanie konieczności korzystania z dodatkowej lokomotywy spalinowej do prac manewrowych. Dodatkowym czynnikiem, który przesądził o wyborze lokomotyw elektrycznych produkowanych przez PESA Bydgoszcz była szybkość dostawy. Nowe Gamy Marathon w ramach podpisanej właśnie umowy z PESA mają trafić do Cargounit już w lutym przyszłego roku, zaś łącznie 20 lokomotyw Gama Marathon może trafić do klientów Cargounit do końca grudnia 2023 roku – stwierdził Łukasz Boroń, prezes zarządu Cargounit.

PESA

PKP Intercity kupuje lokomotywy hybrydowe za pół miliarda zł!

Idź do oryginalnego materiału