Pierwsze pociągi akumulatorowe dla Nadrenii Północnej-Westfalii wejdą do eksploatacji w 2026

1 miesiąc temu
  • Smart Train Lease dostarczy trzy zasilane bateryjnie pociągi Mireo Plus B od Siemens Mobility do Regiobahn Fahrbetriebsgesellschaft mbH w rekordowym czasie
  • Pierwsze pociągi akumulatorowe dla Nadrenii Północnej-Westfalii
  • Bezemisyjne pociągi będą kursować jako RE 47 Düssel-Wupper Express na trasie Düsseldorf Hbf – Remscheid-Lennep

Począwszy od lata 2026 r., trzy pociągi akumulatorowe Mireo Plus B zapewnią operatorowi Regiobahn bezemisyjną mobilność przyszłości na trasie RE 47 przez okres 5,5 roku. Na tej trasie pociągi będą przejeżdżać przez najwyższy most kolejowy w Niemczech. Pociągi akumulatorowe zostaną udostępnione Regiobahn przez Smart Train Lease w rekordowym czasie i zastąpią przestarzałe pociągi spalinowe. Zmiana ta pozwoli zaoszczędzić ponad 2500 ton CO2 rocznie, wnosząc znaczący wkład w walkę ze zmianami klimatycznymi.

Nowe pociągi pozwolą nam ponownie zaoferować naszym klientom ciągłe połączenie kolejowe między Remscheid a Düsseldorfem począwszy od lata 2026 roku – tym razem z najnowocześniejszymi, przyjaznymi dla środowiska pociągami. Wdrażając pierwsze pociągi zasilane bateryjnie w Nadrenii Północnej-Westfalii, Regiobahn będzie opierać się na swoich wcześniejszych sukcesach i ponownie zaprezentuje się jako niezawodna i innowacyjna firma – powiedziała Sascha M. Zuk, CEO Regiobahn Fahrbetriebsgesellschaft.

Cieszymy się, iż możemy zaoferować Regiobahn te przyjazne dla środowiska i nowoczesne pociągi akumulatorowe Mireo Plus B w krótkim czasie. Naszym celem jest uczynienie wynajmu pociągów tak łatwym i nieskomplikowanym, jak wynajem samochodów, a tym samym przyczynienie się do przyspieszenia transformacji mobilności– skomentował Benjamin Dobernecker, CEO Smart Train Lease GmbH.

Nowe pociągi

Dwuwagonowe pociągi zasilane bateryjnie mają zasięg do 120 kilometrów i mogą osiągnąć prędkość maksymalną 140 km/h zarówno w trybie sieci trakcyjnej, jak i zasilania bateryjnego. Oferują łącznie 122 miejsca siedzące, przestronne przestrzenie wielofunkcyjne, nowoczesne systemy informacji pasażerskiej oraz oddzielną sekcję pierwszej klasy z ośmioma miejscami siedzącymi. Komfort i wygodę pasażerów zwiększa usługa WLAN, bezbarierowe wsiadanie i bardzo cicha praca. Przemyślana konstrukcja z szerokim połączeniem między wagonami zapewnia wysokie subiektywne poczucie bezpieczeństwa pasażerów. Liczne gniazdka i porty ładowania USB umożliwiają pasażerom pełne naładowanie urządzeń podczas podróży. Pociągi są wyposażone w specjalne szyby o wysokiej częstotliwości opracowane przez Siemens Mobility, które znacznie poprawiają odbiór telefonów komórkowych w pociągach. Pociągi będą serwisowane przez firmę Siemens w Dortmundzie.

Dostępność

Pociągi Mireo Plus B będą miały wysokość wejścia 76 cm, aby zapewnić łatwy dostęp do peronów na całej trasie. Pociągi będą również wyposażone w toaletę bez barier.

Oszczędność energii

Mireo Plus B optymalnie wykorzystuje istniejącą infrastrukturę i umożliwia ładowanie akumulatorów podczas jazdy i postoju. W przypadku Düssel-Wupper Express nie ma potrzeby instalowania dodatkowej infrastruktury ładowania. Dzięki technologii węglika krzemu (SiC) zużycie energii przez pociąg jest wyjątkowo niskie, co zapewnia wysoką wydajność energetyczną i niższe koszty operacyjne.

Pociągi będą kursować na trasie RE 47 od lata 2026 roku.

Idź do oryginalnego materiału