Polskie Linie Kolejowe SA (PLK) zakończyły pierwszy etap przebudowy odcinka linii kolejowej nr 11 łączącej Bełchów ze Skierniewicami. Od 7 listopada br. pociągi kursują po zmodernizowanym torze nr 1, a pasażerowie korzystają z nowych peronów na przystankach Mokra i Sierakowice Skierniewickie. Prace miały potrwać do połowy listopada, jednak sprawna realizacja pozwoliła skrócić harmonogram.
Na 8-kilometrowym odcinku ułożono nowe szyny i podkłady oraz rozwieszono nową sieć trakcyjną. Równolegle rozpoczęto przebudowę toru nr 2, co przybliża zakończenie inwestycji, której finał zaplanowano na sierpień 2026 r. Nowe perony przy torze nr 1 w Mokrej i Sierakowicach Skierniewickich są wyższe i bardziej dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Każdy z nich wyposażono w dwie wiaty, cztery ławki, gabloty informacyjne z aktualnym rozkładem jazdy pociągów oraz czytelne oznakowanie. Poprawiono również oświetlenie peronów.
Nowa kładka w Bełchowie i nowoczesne systemy SRK
W Bełchowie realizowane są prace przy nowej kładce dla pieszych – powstają fundamenty pod schody na peron. Przeprawa skomunikuje obie strony stacji i poprawi dostępność kolei. Modernizacja obejmuje także systemy sterowania ruchem kolejowym (SRK) wraz z integracją z lokalnym centrum sterowania (LCS) w Skierniewicach oraz wymianę nawierzchni na 5 przejazdach kolejowo-drogowych. Przepustowość odcinka zwiększy samoczynna blokada liniowa umożliwiająca jednoczesną jazdę kilku pociągów na szlaku.
Kontynuacja wcześniejszych inwestycji
Prace na odcinku Bełchów – Skierniewice o wartości 101,6 mln zł brutto realizuje Track Tec Construction. To kontynuacja modernizacji trasy Skierniewice – Łowicz, ważnej dla ruchu pasażerskiego i towarowego. W latach 2020-2023 PLK zmodernizowały już odcinek Bełchów – Łowicz, stację Bełchów i przystanek Bobrowniki za ponad 93 mln zł.


Fot. PLK
Zobacz również:

2 godzin temu






