PKO Bank Polski nagrodzony w  8 kategoriach w rankingu instytucja roku

media.pkobp.pl 1 dzień temu
03/31/25

PKO Bank Polski nagrodzony w 8 kategoriach w rankingu instytucja roku


PKO Bank Polski zdobył wyróżnienia w 8 kategoriach w 10. edycji rankingu Instytucja Roku, organizowanego przez firmę Moje Bankowanie. 28 placówek banku otrzymało indywidualne wyróżnienia - tytuł Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce.

Bank został nagrodzony w kategoriach:

  • Najlepsza obsługa w placówce,
  • Najlepsza obsługa w kanałach zdalnych,
  • Najlepsza bankowość prywatna,
  • Najlepszy bank dla firm,
  • Najlepsza obsługa hipoteczna w placówce,
  • Najlepsza aplikacja mobilna,
  • Najlepsza bankowość internetowa,
  • Głos klienta.

Obsługa w oddziałach i kanałach zdalnych

PKO Bank Polski realizuje swoją strategię, aby być numerem #1 na rynku. Zdobyte w rankingu wyróżnienia są efektem wytężonej pracy wielu osób – od obsługi oddziałów przez doradców dla firm, infolinię, po zespoły IT.

Bank jest zaufanym partnerem w świecie finansów. Na koniec 2024 roku znajdował się na 3. miejscu wśród banków z najwyższym wskaźnikiem NPS (Net Promoter Score) klientów indywidualnych. Oddziały banku są niemal w każdym powiecie i każdy klient ma do najbliższego z nich nie więcej niż 5 km. Bank rozbudowuje również sieć nowoczesnych oddziałów - z 200 do ok. 600 - docelowo w 2027 roku.

W kanałach zdalnych klienci mogą liczyć na profesjonalną obsługę – dotyczy to zarówno infolinii, jak i aplikacji mobilnej oraz serwisu internetowego.

Bankowość dla firm

Bank został doceniony w kategorii „Najlepszy Bank dla Firm” przede wszystkim za wysokim poziom serwisu świadczonego w zdalnych kanałach kontaktu. Doskonalenie obsługi, digitalizacja oferty, zwiększenie dostępności rozwiązań to priorytety dla banku.

Aplikacja, internet i „Głos klienta”

Wyróżnienie w kategoriach oceniających bankowość internetową i aplikacje mobilne pokazuje, iż serwis iPKO oraz aplikacja IKO są przyjazne użytkownikom i oferują funkcje wspierające klientów w codziennych finansach. PKO Bank Polski uzyskał jeden z najwyższych wyników ocen użytkowników aplikacji, co jest efektem m.in. systematycznego rozwoju i łączenia ekosystemów. To znalazło potwierdzenie w kategorii „Głos klienta”, w której analizie poddano oceny klientów w wizytówkach Google. PKO Bank Polski zajął w tej kategorii 2. miejsce.

Bankowość prywatna

PKO Bank Polski zajął 3. miejsce w rankingu obsługi w segmencie bankowości prywatnej. Klienci docenili komfort obsługi w biurach, wysokie kompetencje doradców i umiejętności komunikacyjne, a także umiejętność przedstawienia szerokiego wachlarza rozwiązań oferowanych w tym segmencie.

Najlepsza obsługa hipoteczna w placówce

Klienci docenili PKO Bank Polski za możliwość umówienia się na spotkanie ze specjalistą hipotecznym przez stronę internetową bez konieczności kontaktu z infolinią. Doradcy wykazali się doświadczeniem, odpowiednim poziomem wiedzy o produkcie i procesie hipotecznym, a także deklaracją wsparcia w przejściu przez proces wraz z klientem.

Prestiżowe wyróżnienie

Instytucja Roku to największy na rynku, a zarazem najbardziej kompleksowy projekt skupiony na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym. Podstawowym celem projektu jest ciągłe podnoszenie standardów jakości obsługi i budowanie satysfakcji klienta.

W 10. edycji Instytucji Roku zrealizowano 1791 wizyt w placówkach bankowych, wykonano 7796 połączeń z infolinią, wysłano 780 zapytań e-mail, otworzono 430 kont osobistych, przeprowadzono 780 testów bankowości internetowych i aplikacji mobilnych, uwzględniono 57 455 ocen i recenzji prawdziwych użytkowników aplikacji mobilnych oraz 182 424 opinie w wizytówkach Google.

Poza docenieniem najlepszych banków Instytucja Roku nagradza także jakość obsługi klienta w poszczególnych placówkach bankowych, które w ciągu roku rywalizują o tytuł „Najlepszej placówki bankowej w Polsce”. W 10. edycji przyznano 250 wyróżnień indywidualnych dla placówek.

***

PKO Bank Polski jest największym bankiem w kraju, instytucją z ponad 100-letnią tradycją. Dostarczamy usługi finansowe dla ponad 12 milionów klientów indywidualnych, firmowych, korporacyjnych i samorządowych. Dzięki aplikacji IKO jesteśmy najbardziej mobilnym bankiem w kraju. Co sekundę rozliczamy w niej ponad 30 transakcji. Każdego dnia rozliczamy około miliona przelewów przychodzących i wychodzących. Jesteśmy w 314 powiatach, a 75 proc. Polaków ma do nas mniej niż 5 km z domu. Ekspansję międzynarodową naszych klientów wspierają oddziały korporacyjne banku w Niemczech, Czechach, Słowacji i Rumunii. Za pośrednictwem Fundacji, inicjujemy i realizujemy projekty społeczne. Jesteśmy także zaangażowani we wsparcie kultury i sportu. Nasza Grupa Kapitałowa dostarcza najbardziej kompleksową ofertę usług finansowych w Polsce. W jej skład wchodzą m.in. spółki działające w branży leasingowej, ubezpieczeniowej, oszczędności emerytalnych, funduszy inwestycyjnych i faktoringu. Kapitalizacja giełdowa PKO Banku Polskiego na koniec 2024 roku wyniosła 74,7 mld zł.
#nr 1 i kropka
Idź do oryginalnego materiału