PKO Bank Polski ponownie uzyskał prestiżowy certyfikat wiarygodności biznesowej od Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS)

media.pkobp.pl 3 tygodni temu
08/27/24

PKO Bank Polski ponownie uzyskał prestiżowy certyfikat wiarygodności biznesowej od Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS)


  • PKO Bank Polski po raz kolejny poddał się ocenie CIPS - największej na świecie organizacji branży zakupowej.
  • CIPS przyznał bankowi międzynarodowy certyfikat potwierdzający najwyższe standardy procesów zakupowych.
  • PKO Bank Polski pozostaje pierwszym i jedynym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej wyróżnionym za najwyższej klasy procesy operacyjne w obszarze zakupów.

PKO Bank Polski, jako jedyny bank w Europie Środkowo-Wschodniej, uzyskał prestiżowy certyfikat Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS) poświadczający najwyższą klasę procesów operacyjnych w obszarze zakupów. To globalnie rozpoznawalne wyróżnienie przyznano PKO Bankowi Polskiemu już po raz trzeci, co potwierdza, iż bank niezmiennie utrzymuje bardzo wysokie standardy zakupowe.


Chartered Institute of Procurement and Supply jest brytyjską organizacją non-profit, której celem jest propagowanie wiedzy i kompetencji zakupowych. Jest największą i najbardziej prestiżową organizacją zakupową na świecie, a certyfikacja CIPS globalnie rozpoznawalnym wyróżnieniem, przyznawanym organizacjom wykazującym się najwyższymi standardami w obszarze zakupów. w tej chwili tylko ponad 300 firm na świecie zdobyło uznanie CIPS. PKO Bank Polski jest pierwszym i jedynym przedstawicielem sektora bankowego w Europie Środkowo-Wschodniej i zaledwie jedną z kilku firm w Polsce, które w pełni przeszły proces certyfikacji CIPS Procurement Excellence Programme.

W regionie Europy Środkowo-Wschodniej wyłącznym partnerem CIPS jest spółka Profitia Management Consultants.

Certyfikat CIPS po raz pierwszy został przyznany PKO Bankowi Polskiemu w 2016 roku, 5 lat później nastąpiło jego odnowienie. Tegoroczna recertyfikacja CIPS potwierdza dojrzałość banku w sferze zakupowej i wzmocnienie jej strategicznej roli dla całej organizacji.


– Już po raz trzeci zyskaliśmy uznanie w procesie certyfikacji CIPS. Udowadnia to nasz profesjonalizm oraz nieustanne dążenie do rozwoju i ulepszania mechanizmów zakupowych. Takie podejście jest najważniejsze przy skali działania naszego banku. Rocznie realizujemy niemal 500 postępowań zakupowych w 50 kategoriach – od IT, przez usługi profesjonalne, jak konsulting, marketing czy szkolenia, po zakupy z obszaru bezpieczeństwa. Zarządzamy relacjami choćby z pięcioma tysiącami dostawców. Przekłada się to na znaczącą siłę nabywczą naszego banku, dlatego jakość procesów zakupowych PKO Banku Polskiego odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu sprawnego funkcjonowania całej instytucji. Z tego powodu przykładamy dużą wagę do bezpieczeństwa transakcji. Stale doskonalimy metody pracy z klientami wewnętrznymi czy dostawcami i zależy nam, by zawsze odpowiadały one aktualnym wymaganiom rynku -– mówi Michał Sobolewski, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, nadzorujący Obszar Administracji.
Proces recertyfikacji CIPS trwał 12 miesięcy i obejmował szczegółowe analizy w kilkudziesięciu obszarach, kluczowych dla działalności zakupowej. Obowiązujące w banku procedury i rozwiązania oceniali niezależni eksperci. Kontroli poddane zostały m.in., strategia, przywództwo oraz organizacja procesów czy systemów, kompetencje pracowników, a także pomiary wyników i zarządzanie nimi.


- Przechodząc z sukcesem przez wymagający proces audytu i certyfikacji udowodniliśmy, iż spełniamy najwyższe międzynarodowe standardy zakupowe. Jednak nie spoczywamy na lurach. Chcemy utrzymać pozycję w światowej czołówce. Wiemy, iż decyzje które podejmujemy w Pionie Zakupów przekładają się nie tylko na koszty prowadzenia działalności, ale również osiągane rezultaty biznesowe, dlatego holistycznie podchodzimy do rozwoju obszaru zakupowego banku. W ostatnim czasie wprowadziliśmy nowe zasady, które ułatwią zarządzanie kosztami przy dokonywaniu zakupów czy weryfikację dostawców m.in. pod względem kryteriów ESG. w tej chwili rozwijamy też nowoczesne narzędzie wspierające proces zakupowy -– dodaje Bogdan Artymowicz, dyrektor Pionu Zakupów w PKO Banku Polskim.
Bank przeprowadził również reorganizację struktury w obszarze zakupów. Ujednoliceniu uległy wymagania zakupowe w banku i spółkach Grupy Kapitałowej. Wprowadzone zmiany wzmacniają rolę PKO Banku Polskiego w realizowanych przez Spółki zakupach, a także pozwalają lepiej wypełniać zadania wynikające ze strategii banku.

-To już trzeci raz, kiedy PKO Bank Polski otrzymał prestiżową Certyfikację brytyjskiego Chartered Institute of Procurement and Supply. Otrzymanie tego certyfikatu nie jest oczywistą sprawą, ponieważ mogą go zdobyć jedynie te zespoły zakupowe, które cechuje wytrwałość i otwartość na zmiany. Poprzez doskonalenie systemu zakupowego, rozwój struktury i wzmocnienie strategicznej roli zakupów Zespół PKO Banku Polskiego potwierdził, iż m.in. te cechy są jego atutami. Ze swojej strony oraz w imieniu CIPS serdecznie gratuluję kolejnej certyfikacji i liczę, iż spotkamy się ponownie podczas takiej uroczystości -- podsumowuje Wiktor Rak, Dyrektor ds. CIPS i Associate Partner w Profitia Management Consultants.
***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wzrosła na koniec pierwszego półrocza 2024 r. do 507 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego wyniósł 4,4 mld zł. Liczba klientów przekroczyła 12 milionów. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,1 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.
Idź do oryginalnego materiału