Wzrost i stały rozwój tak, by pozostać numerem 1 na rynku finansowym w Polsce. To założenia strategii grupy kapitałowej PKO BP na najbliższe lata. Pomóc w tym może nowa aplikacja mobilna, która będzie funkcjonować równolegle do IKO.
„Numer 1 i kropka”
„Numer 1 i kropka” to hasło strategii grupy kapitałowej PKO BP na lata 2025-2027. Jej główny cel to umocnienie pozycji lidera bankowości w Polsce. Strategia wzrostu ma zostać zrealizowana również dzięki nowego kanału komunikacji z potencjalnymi przyszłymi klientami banku. Wprowadzenie nowej, równoległej do IKO aplikacji mobilnej dla tej grupy odbiorców jest jednym z założeń zaprezentowanego dokumentu.
IKO lajt
Aplikacja o nazwie „IKO lajt” to kontynuacja podejścia, które bank realizuje od lat. W aktualnej wersji IKO użytkownicy nieposiadający rachunku w banku mają możliwość zaciągania pożyczek gotówkowych w PKO BP. Nowością byłaby jednak osobna aplikacja mobilna dedykowana przyszłym klientom banku.
„Potrzebujemy nowoczesnej superaplikacji, by wyjść poza schemat. Będzie ona oknem do budowania szybkiej i miękkiej relacji z użytkownikami, których później będziemy mogli konwertować na klientów PKO” – powiedział prezes PKO BP Szymon Midera cytowany przez portal Cashless.
Nowa aplikacja miałaby umożliwiać także skorzystanie z funkcji niezwiązanych z PKO BP. Użytkownicy mieliby za jej pośrednictwem możliwość kupna biletów, ubezpieczeń czy dokonania płatności za parking. Wszystko dzięki funkcjonalności umożliwiającej podpięcie do IKO lajt dowolnej karty płatniczej. Przyzwyczajenie do aplikacji miałoby ułatwić zainteresowanie użytkowników ofertą PKO BP.
Niewiadomo kiedy dokładnie IKO lajt miałoby pokazać się na rynku. Z racji umieszczenia jej w strategii na lata 2025-2027 można przypuszczać, iż nastąpi to w tym okresie. Czas pokaże, czy jest to termin rzeczywiście realny.