Ważny komunikat banku PKO BP. Klienci w najbliższym czasie spodziewać powinni się utrudnień z dostępem do usług. Analogiczną wiadomość na temat weekendowych utrudnień opublikował mBank.
istotny komunikat PKO BP, weekend z utrudnieniami
PKO BP opublikował wiadomość do klientów, którzy choćby weekendami korzystają z usług banku. W niedzielę (24.11) część standardowych akcji będzie niedostępna. Powodem są wyłączenia spowodowane koniecznością przeprowadzenia prac technicznych.
"W czasie przerwy aplikacja iPKO biznes mobile będzie niedostępna, a aplikacją IKO będzie można wypłacać pieniądze z bankomatów oraz płacić w sklepach stacjonarnych i internetowych tylko dzięki BLIKA. Wszystkie karty będą działać w bankomatach i sklepach stacjonarnych. W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure dostępna będzie tylko autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty" - wyjaśnia PKO BP. Reklama
Z czego zatem klienci PKO BP nie będą mogli korzystać? W niedzielę 24 listopada w godzinach od 00.00 do 12.30 niedostępne będą serwisy internetowe i telefoniczne iPKO i iPKO Biznes. Nie będzie można również płacić za zakupy w internecie przy użyciu funkcji "Płacę z iPKO". Bank poinformował również, iż planowana przerwa techniczna uniemożliwi korzystania z funkcji otwartej bankowości (Open Banking).
PKO BP w komunikacie zaapelował o to, aby wszystkie ważne transakcje wykonać wcześniej. Nie można bowiem wykluczyć, iż prace serwisowe uniemożliwią sfinalizowanie transakcji.
Nie tylko PKO BP, mBank też planuje przerwę techniczną
Wiadomość do klientów wystosował również mBank. Podobnie, jak PKO BP w najbliższy weekend zaplanowane są prace serwisowe, które tymczasowo ograniczą klientom dostęp do usług banku. Modernizacja systemów zaplanowała została na noc z 23 na 24 listopada. "Wyłączymy wtedy na kilka godzin bank" - poinformował mBank.
Klienci mBanku między godziną 02.00 a 09.00 nie będą mogli płacić kartami w internecie. W tym samym czasie nie będzie możliwości zalogowania się do aplikacji mobilnej i na konto poprzez stronę internetową. Prace serwisowe wykluczą również możliwość złożenia jakiegokolwiek wniosku.
Z racji przeprowadzanych danych i pozbawienia pracowników banku możliwości wglądu w dane klientów nie będzie aktywna mLinia, a więc nie dojdzie do zrealizowania żadnej operacji. "Prosimy, wszystkie ważne przelewy zleć wcześniej" - apeluje mBank w komunikacie.