PKO BP korzysta ze sztucznej inteligencji. Używa jej do lepszego dopasowania oferty

zgarnijpremie.pl 1 tydzień temu

Algorytmy uczenia maszynowego są stosowane przez PKO BP. Bank robi to, by adekwatnie dopasowywać ofertę do potrzeb swoich klientów. Taką informację podał w komunikacie na swojej stronie internetowej.

Budowa bankowości przyszłości

Zdaniem zarządzających PKO BP cechą bankowości przyszłości jest jej dopasowanie do potrzeb konkretnego klienta. W celu stałego polepszania jakości swoich usług bank wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy danych i personalizacji oferty. Narzędzia AI mają także umożliwić stosowanie nowych form kontaktu z klientem.

„Bankowość przyszłości to bankowość internetowa i mobilna dopasowana do potrzeb każdego użytkownika. Personalizacja wspierana przez zaawansowane algorytmy machine learning otwiera zupełnie nowe możliwości dopasowania oferty i komunikacji z klientem. W PKO Banku Polskim zrobiliśmy kolejny krok w tę stronę. w tej chwili już połowa użytkowników strony internetowej banku ma kontakt z treściami personalizowanymi na podstawie analizy danych. Połączenie AI i wiedzy o kliencie pozwoli nam zapewnić im zupełnie nowe, indywidualne doświadczenie zakupowe” – tłumaczy dyrektor Departamentu Analityki Danych w PKO BP Marcin Bednarski.

Korzystanie z najnowocześniejszych rozwiązań

W komunikacie bank podkreśla, iż już od dawna korzysta z najnowocześniejszych technologii. Robi to, by poprawić jakość swoich usług i relację z klientem. Na dziś blisko połowie użytkowników strony internetowej banku prezentowane są personalizowane treści. Podstawą jest analiza danych ich dotyczących. Dzięki nim bank może na przykład w prosty sposób zaproponować ofertę nowej polisy dla klienta, któremu kończy się aktualne OC. W dalszej kolejności personalizacja ma objąć wszystkich klientów banku.

„Do tej pory spersonalizowane oferty były tworzone dla poszczególnych grup i segmentów klientów. Planowana hiperpersonalizacja w niedalekiej przyszłości zastąpi standardowe kampanie CRM i będzie rozwijana, by tworzyć unikalną ofertę dla wszystkich użytkownika. Bank dąży do tego, aby zarówno klienci korporacyjni, jak i detaliczni mieli dostęp do indywidualnej oferty produktów oraz usług” – głosi część treści komunikatu.

16 kwietnia 2024 Wiadomości
PKO BP korzysta ze sztucznej inteligencji. Używa jej do lepszego dopasowania oferty
16 kwietnia 2024 Wiadomości
Co dalej z cenami złota? Analitycy Citigroup zmieniają swoje prognozy

Czytaj więcej
6 października 2023 Karty kredytowe – poradniki
Ubezpieczenie karty kredytowej. Co daje, ile kosztuje i czy jest obowiązkowe?
21 września 2023 Finanse codzienne – poradniki
Dlaczego potrzebujesz osobnej karty do płatności online?
23 października 2023 Lokaty i konta oszczędnościowe – poradniki
Konta oszczędnościowe bez konta osobistego.
7 września 2023 Konta osobiste – poradniki
Porównujemy aktualne opłaty za konta bankowe!
Idź do oryginalnego materiału