W wirtualnej placówce podobno bardzo dobrze odwzorowano jej rzeczywistą odpowiedniczkę
PKO BP postanowił otworzyć swój oddział w metaverse – informuje Puls Biznesu. W wirtualnej przestrzeni odtworzono charakterystyczną rotundę przy Rondzie Dmowskiego, czyli oddział nr 1 banku w Warszawie. Podobno placówka bardzo dobrze "udaje" realną odpowiedniczkę, a obejrzeć ją będzie można na platformie Decentraland.
Przeczytajcie także: Jak korzystać z Google Pay w PKO BP?
Wirtualna rotunda ma zostać przedstawiona przez Pawła Gruzę, p.o. prezesa PKO BP, dziś podczas odbywającej się w Gdańsku konferencji Infoshare. Cyfrową placówkę będzie mógł odwiedzić każdy, kto zaloguje się na platformie Decentraland.
Tym samym PKO dołącza do na razie wąskiego grona banków, które eksperymentują z obecnością w cyfrowej rzeczywistości. Puls Biznesu przywołuje przykład JP Morgan Chase, które w lutym tego roku otworzyło pierwszy bankowy oddział w metaverse, również na platformie Decentraland. W wirtualnej rzeczywistości obecny jest też np. HSBC.
Przeczytajcie także: Dlaczego PKO BP wprowadza własne płatności odroczone?
A sam PKO szykuje się też do ogłoszenia nowej trzyletniej strategii, co ma nastąpić z końcem listopada. Z nieoficjalnych doniesień wynika, iż jej robocza nazwa to "Bank możliwości", a jednym z głównych celów jest rozwój tradycyjnych placówek. Po tym jak bank zbudował silne kompetencje w bankowości mobilnej (m.in. z 7 mln użytkowników aplikacji IKO), przyszedł czas na podniesienie jakości bankowości oddziałowej – ocenia Puls Biznesu. Bank ma podobno postawić na dofinansowanie i scyfryzowanie placówek w Polsce powiatowej, tak aby lokalni klienci mieli dostęp do nowoczesnych oddziałów. W planach jest również rozwijanie kompetencji w obszarze e-commerce, nie doczeka się jednak kontynuacji koncepcja budowy marketplace’ów z dodanymi usługami finansowymi, której jedynym owocem pozostanie Automarket.
Źródło:
Puls Biznesu, Eugeniusz Twaróg, PKO BP twardo stoi na ziemi