PKO Bank Polski został mecenasem głównym plebiscytu Młodzieżowe Słowo Roku, organizowanego przez Wydawnictwo PWN. W tym roku odbędzie się jubileuszowa X edycja konkursu, który elektryzuje młodzież, lingwistów i pasjonatów polszczyzny.
PKO Bank Polski jest mecenasem głównym plebiscytu Młodzieżowe Słowo Roku, organizowanego już po raz dziesiąty przez Wydawnictwo PWN. Co roku wydarzenie przyciąga uwagę nie tylko młodzieży i uświadamia, jak dynamicznie zmienia się polszczyzna i co wnoszą do niej kolejne pokolenia.
Plebiscyt – most między pokoleniami
– Z euforią dołączyliśmy do instytucji, które wspierają Młodzieżowe Słowo Roku. To inicjatywa, która pokazuje, iż polszczyzna żyje, iż nie musi być kojarzona z lekcjami i szkolnymi zasadami. Plebiscyt budzi emocje w całej Polsce, inspiruje do rozmów o tym, jak się komunikujemy, jak młodzieżowe słowa zmieniały się przez lata. Tak więc co najważniejsze – plebiscyt łączy pokolenia, a to misja również naszego banku – komentuje Justyna Białowąs, dyrektorka Biura wsparcia komunikacji i prostego języka w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski od lat angażuje się w promocję rodzimego języka, jego poprawności, ale i różnorodności. W codziennej komunikacji z klientami stawia na prosty i zrozumiały przekaz. Dzięki temu oferta banku jest dostępna dla wszystkich klientów, niezależnie od ich wieku, doświadczeń czy oczekiwań.
– Jubileuszowa, dziesiąta edycja plebiscytu Młodzieżowe Słowo Roku to dla nas szczególny moment. Konkurs na stałe wpisał się w kalendarz językowy i społeczny, pokazując, jak dynamicznie zmienia się język młodych ludzi. To nie tylko zabawa, ale także cenny materiał do obserwacji trendów kulturowych i komunikacyjnych. Cieszymy się, iż co roku wspólnie z młodzieżą odkrywamy słowa, które trafiają do codziennego języka i stają się symbolem swoich czasów – mówi Natalia Wojciechowska, prezes Wydawnictwa Naukowego PWN.
Cyberbezpieczeństwo – kluczowa umiejętność współczesności
W oczekiwaniu na wyniki plebiscytu można poćwiczyć swój język polski w kolejnej edycji ogólnopolskiego dyktanda PKO Banku Polskiego, która wystartuje jw październiku.
Wzorem ubiegłego roku tematyka tekstów dotyczy cyberbezpieczeństwa. Nowością jest młodzieżowe dyktando, w którym pojawiają się słowa z poprzednich edycji Młodzieżowego Słowa Roku.
– Przez zabawę uczymy, jak unikać błędów. Błędy językowe to najczęściej wdzięczne wpadki, ale nieznajomość zasad cyberbezpieczeństwa może prowadzić do realnych szkód – od utraty danych po straty finansowe. Dlatego tak cieszy nas ogromne zainteresowanie ubiegłoroczną edycją. W tym roku chcemy dotrzeć z dyktandem do każdego zakątka Polski. Zapełnijmy wspólnie językową mapę Polski – zachęca Justyna Białowąs.
W 2024 roku prawie 40 tys. osób podjęło próbę wypełnienia dyktanda, a ponad 1 tys. – odpowiedziało na konkursowe pytanie o tym, jak bezpiecznie korzystać z bankowości.
Źródło: PKO BP