PKO BP wykorzystuje AI, by lepiej dopasowywać ofertę

3 tygodni temu

PKO Bank Polski wykorzystuje zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego, by lepiej rozpoznawać potrzeby swoich klientów – w tej chwili połowa użytkowników strony internetowej banku ma kontakt z treściami personalizowanymi na podstawie analizy danych, podał PKO BP. Bank rozwija hiperpersonalizację, by w niedalekiej przyszłości tworzyć indywidualną ofertę dla klientów, która zastąpi standardowe kampanie CRM.

„Bankowość przyszłości to bankowość internetowa i mobilna dopasowana do potrzeb każdego użytkownika. Personalizacja wspierana przez zaawansowane algorytmy machine learning otwiera zupełnie nowe możliwości dopasowania oferty i komunikacji z klientem. W PKO Banku Polskim zrobiliśmy kolejny krok w tę stronę. w tej chwili już połowa użytkowników strony internetowej banku ma kontakt z treściami personalizowanymi na podstawie analizy danych. Połączenie AI i wiedzy o kliencie pozwoli nam zapewnić im zupełnie nowe, indywidualne doświadczenie zakupowe” – powiedział dyrektor Departamentu Analityki Danych w PKO BP Marcin Bednarski, cytowany w komunikacie.

Bank wykorzystuje sztuczną inteligencję i analizę danych, by lepiej rozpoznawać preferencje i oczekiwania swoich klientów.

„Dzięki zastosowaniu zaawansowanych algorytmów analizy danych PKO Bank Polski może dostosowywać treści marketingowe i oferować lepiej dopasowane produkty. Jest w stanie zidentyfikować klienta, któremu np. kończy się polisa OC i zaproponować nowe ubezpieczenie. Rozwiązanie technologiczne zastosowane na stronie głównej pkobp.pl nie tylko decyduje o doborze produktu, którym klient może być w danym momencie zainteresowany, ale również dba, by te same reklamy nie pokazywały się zbyt często. System dobiera treści analizując historię aktywności klienta. Decyzje, jakie informacje wyświetlić podejmowane są w oparciu o zaawansowane modele machine learning. Rozwiązanie automatycznie skaluje się do wielkości ruchu na stronie. W efekcie cała analiza odbywa się w czasie niezauważalnym dla klienta” – wyjaśniono w komunikacie.

Jak podkreślił dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji PKO BP Piotr Krawczyk, fundamentem do szerokiego wykorzystywania technologii są usługi chmurowe.

„Zbudowaliśmy kompetencje, które pozwalają nam realizować najbardziej innowacyjne projekty. Dzięki dostępnym w chmurze rozwiązaniom z obszaru przetwarzania danych i sztucznej inteligencji, przygotowaliśmy aplikację, która błyskawicznie identyfikuje użytkownika strony www, pobiera dane na jego temat i generuje rekomendacje ofert” – wskazał Krawczyk.

PKO BP podkreśla, iż od dawna wykorzystuje rozwiązania, które pozwalają na personalizację treści reklamowych w swoich kanałach cyfrowych.

„Do tej pory spersonalizowane oferty były tworzone dla poszczególnych grup i segmentów klientów. Planowana hiperpersonalizacja w niedalekiej przyszłości zastąpi standardowe kampanie CRM i będzie rozwijana, by tworzyć unikalną ofertę dla wszystkich użytkownika. Bank dąży do tego, aby zarówno klienci korporacyjni, jak i detaliczni mieli dostęp do indywidualnej oferty produktów oraz usług. Wszystkie działania w obszarze personalizacji treści podejmowane przez bank realizowane są za zgodą klienta” – czytamy w informacji.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 501,5 mld zł na koniec 2023 r.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału