PKO Bank Polski został podwójnym laureatem prestiżowego konkursu International Banker Awards 2025, zdobywając nagrody w kategoriach: „Zrównoważony Bank Roku” oraz „Najlepsza Innowacja w Bankowości Detalicznej”.
PKO Bank Polski został wyróżniony m.in. za aktywne wdrażanie rozwiązań wspierających transformację energetyczną i zrównoważone inwestycje, mierzalne cele redukcji emisji oraz edukację przedsiębiorców i społeczeństwa.
Oferta Banku obejmuje pakiet produktów ESG, m.in. Eko-Kredyt, finansowanie instalacji OZE, programy termomodernizacyjne, preferencje dla energooszczędnych nieruchomości, leasing pojazdów elektrycznych oraz instrumenty wspierające MŚP i prosumentów (np. w ramach BGK Biznesmax/Ekomax oraz InvestEU).
Szczególnym projektem docenionym przez kapitułę konkursową jest Energiatransformacji.pl – platforma łączącą wiedzę, narzędzia, wsparcie technologiczne i finansowe oraz inspirujące treści, które pomagają przedsiębiorcom przeprowadzać proces zrównoważonego rozwoju i transformacji.
— Energiatransformacji.pl po siedmiu miesiącach funkcjonowania zanotowała dziesiątki tysięcy wyświetleń i ponad 81 tys. aktywnych użytkowników, oferując m.in. bogaty katalog materiałów edukacyjnych, kalkulatory śladu węglowego, bazę informacji o ryzykach fizycznych zmian klimatu, wyszukiwarkę dotacji oraz ścieżkę finansowania — powiedziała Ludmiła Falak-Cyniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego nadzorująca Obszar Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej.
PKO Bank Polski realizuje cele klimatyczne zgodne z Porozumieniem Paryskim (Net Zero 2050). Jako jeden z pierwszych w Polsce zaprezentował plan transformacji, w którym skupia się na tak istotnych współcześnie sektorach jak mieszkalnictwo (hipoteki) i energetyka. W obu obszarach bank wyznaczył konkretne i mierzalne cele redukcji intensywności emisji do 2030 r. oraz przygotował działania obejmujące: modernizacje, preferencje dla efektywnych aktywów, OZE, wycofywanie ekspozycji węglowych.
Drugą nagrodę bank otrzymał za rozwój usług cyfrowych, w tym aplikacji IKO. Użytkownicy zainstalowali na swoich urządzeniach blisko 9 mln aplikacji IKO, z których aktywnie korzystają. To już nie tylko narzędzie do realizacji przelewów – to nowoczesne centrum finansów oferujące największy na polskim rynku pakiet usług dodatkowych, sztuczną inteligencję wspierającą analizę wydatków i kontrolę finansów dzieci korzystających z konta w PKO Banku Polskim.
Bank jako pierwszy w Polsce wprowadził w pełni cyfrowy wniosek o kredyt hipoteczny dla wybranych klientów oraz stworzył autorską usługę „PKO Płacę Później”, zintegrowaną w 2025 roku z płatnościami BLIK. Funkcja umożliwia odroczenie płatności za zakupy.
Listopad przyniósł kolejny przełom – strategiczne partnerstwo z Allegro. Wspólnie zapowiedziano nową metodę płatności z cashbackiem oraz uproszczone finansowanie biznesu, oparte m.in. na obrotach, bez zbędnych formalności.
Dzięki integracji systemów banku i platformy zakupowej bank „wchodzi” tam, gdzie klient robi zakupy. Usługi takie jak Allegro Klik czy finansowanie dla sprzedających w ramach Allegro Kapitał sprawiają, iż płatności i kredyty stają się częścią codziennego doświadczenia e-commerce — bez potrzeby wizyty w banku czy wypełniania skomplikowanych formalności.
Spółki mają ambicję, by w ciągu 3 lat dotrzeć do ponad 2 mln klientów indywidualnych oraz zapewnić finansowanie w wysokości 1,5 mld zł dla 20 tys. przedsiębiorców.

1 godzina temu




