W I połowie 2025 r. Grupa PKO Leasing udzieliła finansowania o łącznej wartości 7,82 mld zł, notując 9,7-proc. wzrost rok do roku. Dynamika ta przewyższyła tempo całego rynku leasingowego o 4,1 punktu procentowego.
Ponad połowa (ponad 50 proc.) sfinansowanych aktywów dotyczyła pojazdów o masie do 3,5 t, czyli segmentu pojazdów lekkich. W segmencie pojazdów lekkich, jak również ciężkich i w grupie maszyn i urządzeń, PKO Leasing osiągnął wzrosty przekraczające średnią rynkową.
Spółka kontynuuje realizację strategii „Leasing numer 1 i kropka” na lata 2025–2027. Jej główne cele to zwiększenie udziału rynkowego powyżej 16 proc. do 2027 roku, rozwój platformy Automarket.pl, rozwijanie współpracy w modelu captive oraz dalsza integracja w ramach Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.
Działania strategiczne obejmują także koncentrację na modelu najmu długoterminowego, rozbudowę oferty w elektromobilności oraz w segmencie zielonej energetyki (m.in. fotowoltaika, pompy ciepła), a także przekształcanie Automarket.pl w jeden z trzech czołowych marketplace’ów motoryzacyjnych w Polsce, z ambicją, by był liderem w finansowaniu pojazdów.
W ujęciu ogólnopolskim sektor leasingowy publicznie raportuje umiarkowany wzrost. Związek Polskiego Leasingu informuje, iż w I połowie 2025 r. łączna wartość leasingu sięgnęła 56,7 mld zł, co oznacza wzrost o 6 proc. wobec analogicznego okresu roku poprzedniego. Wzrost ten wynika głównie z silnego drugiego kwartału (wzrost finansowania – 9,7 proc.), podczas gdy w I kwartale dynamika była znacznie niższa (1,3 proc.).
Na początku roku prognozowany wzrost całoroczny sektora wynosił 13 proc., jednak z uwagi na czynniki geopolityczne oraz opóźnienia we wydatkowaniu środków z Funduszu Odbudowy (KPO), w tej chwili spodziewany wzrost rynku leasingowego w całym 2025 r. wynosi około 6 proc. (około 116,6 mld zł).