PKO Prosto na Festiwalu Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie

media.pkobp.pl 1 miesiąc temu
08/05/24

PKO Prosto na Festiwalu Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie


  • PKO Bank Polski jest mecenasem X edycji Festiwalu Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie. Jego częścią jest pasmo językowe, które wpisuje się w nasze działania w ramach projektu PKO Prosto.
  • PKO Prosto to projekt, w którym upraszczamy język banku: komunikację z klientami i pracownikami. Robi to certyfikowany zespół ambasadorski wspólnie z zespołem PKO Prosto.
  • W upraszczaniu tekstów ambasadorom i ambasadorkom pomaga nasza autorska aplikacja PKO Prosto, którą stworzyliśmy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Literatura, sztuka i język już w sierpniu wypełnią Zamość i Szczebrzeszyn. Będzie też tam PKO Bank Polski jako mecenas X Festiwalu Stolica Języka Polskiego. Zapraszamy od 4 do 10 sierpnia na Roztocze.

Festiwal to okazja do spotkań z literaturą, poezją, teatrem, muzyką, a przede wszystkim z wybitnymi twórcami i artystami. W czasie Festiwalu wystąpią eksperci PKO Banku Polskiego i opowiedzą o prostym języku w bankowości oraz nowoczesnych narzędziach, z których korzystają przy upraszczaniu komunikacji.

- Już 9 sierpnia o godz. 13:00, wystąpimy na scenie głównej Festiwalu Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie. Pasmo językowe tworzy Paweł Nowak, profesor z UMCS w Lublinie, co gwarantuje, iż będzie to jedno z ciekawszych wydarzeń językowych w Polsce. Cieszymy się, iż możemy być częścią festiwalu i opowiedzieć jak zmienia się język, którym komunikujemy się z klientami naszego banku -– mówi Justyna Białowąs, kierowniczka zespołu prostego języka w PKO Banku Polskim.
Program ambasadorski PKO Prosto

W banku od października 2023 r. działa ponad 60-osobowy zespół ambasadorski, który ukończył szkolenia z prostego języka prowadzone przez Fundację Języka Polskiego. Ambasadorzy i ambasadorki zdali egzamin przygotowany przez Fundację i otrzymali certyfikat Językowy znak jakości. Ich zadaniem jest upraszczanie komunikatów i dokumentów, które dostają klienci, a także komunikacji wewnętrznej. W ramach projektu kolejnych 100 osób otrzymało szkolenia z podstaw legal design, aby tworzyć bardziej przystępne prawnicze teksty.

Aplikacja PKO Prosto, która pomaga upraszczać komunikację

Stworzyliśmy w banku autorskie narzędzie do upraszczania tekstów, które bazuje na sztucznej inteligencji. Aplikacja ocenia trudność tekstu i podpowiada, co można w nim zmienić, aby spełniał standardy prostego języka. Dzięki modelowi przetwarzania języka naturalnego aplikacja określa, które słowa są za trudne, gdzie usunąć stronę bierną, czy który rzeczownik zastąpić czasownikiem. Aplikacja jest jednym z 4 rozwiązań, za które PKO Bank Polski dostał tytuł „Gwiazdy Technologii i Innowacji”.

Naszym celem jest też uproszczenie i certyfikacja umów, które najczęściej podpisują klienci. w tej chwili kończymy certyfikację umów 3 popularnych produktów: pożyczki gotówkowej, Konta za Zero i karty kredytowej. Certyfikat, który chcemy otrzymać to Językowy znak jakości od Fundacji Języka Polskiego.

Eksperci z PKO Banku Polskiego aktywnie uczestniczą w pracach grupy ds. prostej komunikacji bankowej przy Związku Banków Polskich. Dzielą się tam swoim doświadczeniem w zmienianiu komunikacji oraz pracują wspólnie nad dobrymi praktykami rynkowymi.

Program Festiwalu można znaleźć na stronie: https://stolicajezykapolskiego.pl/pobierz-program/

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na 31 marca 2024 r. osiągnęła 497 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego w I kwartale 2024 r. wyniósł 2 mld zł. Spółka obsługuje 12 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.
Idź do oryginalnego materiału