PKP Cargo liczy na efekty ożywienia w inwestycjach budowlanych w 2025 roku

6 godzin temu

PKP Cargo ma nadzieję, iż ożywienie inwestycji infrastrukturalnych w Polsce przełoży się na nowe kontrakty i przychody spółki już w tym roku, poinformowała prezes Agnieszka Wasilewska-Semail.

„Zakładamy częściowe zastąpienie węgla kruszywami. […] Ten rynek kruszyw i rynek stali, dwa potężne rynki związane z inwestycjami infrastrukturalnymi, nie funkcjonowały w ubiegłym roku na takim poziomie, jak byśmy sobie życzyli. W tym roku zakładamy, iż przesunięte inwestycje będą się materializowały” – powiedziała Wasilewska-Semail podczas podczas webinara na Stockwatch.pl.

„Rozmawiamy z naszymi naturalnymi partnerami, spółkami z szerokiej grupy podmiotów, które w swojej nazwie mają PKP i to jest jeden z naszych potencjalnych rynków, […] ale także rozmawiamy z dużymi grupami budowlanymi, z partnerami, którzy będą brali udział w realizacji inwestycji drogowych, energetycznych. […] Te rozmowy w tej chwili są realizowane i mam nadzieję zmaterializują się kontraktami, które już będą miały jakiś element związany z dostawami w 2025 r.” – dodała.

Praca przewozowa Grupy PKP Cargo w zakresie metali i rud spadła o 17,7% r/r do 1,17 mld tkm w 2024 r., kruszyw i materiałów budowlanych o 21,1% do 4,31 mld tkm, a węgla i koksu o 33,3% do 6,26 mld tkm. Wzrost odnotowano w przewozach intermodalnych o 10% r/r do 2,62 mld tkm w ub.r., produktach chemicznych o 3,4% do 1,71 mld tkm i paliwach płynnych o 32,9% do 0,64 mld tkm, podała spółka w prezentacji.

„Będziemy chcieli zmienić kompozycję portfela, by większy udział stanowiły przewozy wysokomarżowe, czyli niekoniecznie odbudowywanie pozycji przychodowej” – zakończyła prezes.

Grupa PKP Cargo jest wiodącym operatorem kolejowych przewozów towarowych w Polsce i jednym z liderów tego rynku na terenie Unii Europejskiej. PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. W 2024 r. miało 4 460 mln zł skonsolidowanych przychodów.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału