PKP CARGO przewozi szyny do Szwecji – kolejowe połączenie przez morze

5 godzin temu

PKP CARGO od kilku tygodni realizuje transporty szyn na rzecz ArcelorMittal Poland S.A., dostarczając je ze Śląska aż do Skandynawii. Przewóz szyn z huty w Dąbrowie Górniczej do Szwecji to spore logistyczne wyzwanie

Wielostopniowy transport – przez Polskę, morze i Szwecję

Proces logistyczny rozpoczyna się w Dąbrowie Górniczej, gdzie produkowane są szyny dla rynku skandynawskiego. Następnie transport kolejowy kierowany jest do portu w Świnoujściu. To właśnie tutaj zaczyna się unikalny etap całej operacji – wykorzystanie promu kolejowego, który pozwala na przeprawę wagonów przez Morze Bałtyckie bez konieczności przeładunku towaru. Po kilkugodzinnym rejsie wagony trafiają bezpośrednio do portu w Ystad w Szwecji, skąd kontynuują swoją drogę do miejsca przeznaczenia.

Skandynawia celem strategicznym

Transport szyn do Szwecji to dla nas istotny krok w kierunku odbudowy naszej obecności na rynkach skandynawskich i wzmocnienia pozycji w transportach korytarzem północ–południe – mówi Agnieszka Wasilewska-Semail, Prezes PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji.

Zrealizowane już transporty pokazują nasze zdolności operacyjne i skuteczność w realizacji zleceń tak trudnych jak transport kilkumetrowych szyn.

PKP CARGO nie kryje, iż rozwój międzynarodowych przewozów – w tym skomplikowanych logistycznie – to jeden z priorytetów spółki na najbliższe lata. kooperacja z tak wymagającym partnerem, jak ArcelorMittal Poland S.A., to także dowód wzajemnego zaufania i skutecznej kooperacji.

Ekologia i efektywność – siła transportu kolejowego

Transport realizowany przez PKP CARGO to przykład efektywnego i ekologicznego wykorzystania multimodalnych rozwiązań logistycznych. Przewozy kolejowe – szczególnie w połączeniu z transportem morskim – generują wielokrotnie mniejszy ślad węglowy niż transport drogowy.

Transport kolejowy to jeden z najbardziej efektywnych i ekologicznych sposobów przewozu towarów. Emisyjność gazów cieplarnianych w przypadku kolei jest kilkukrotnie niższa niż w transporcie drogowym – podkreśla prezes Wasilewska-Semail.

Dzięki takim inicjatywom PKP CARGO potwierdza swoją gotowość do realizacji nowoczesnych, międzynarodowych łańcuchów logistycznych, jednocześnie wspierając cele klimatyczne i zrównoważony rozwój.

Zobacz również:

PKP Cargo: spotkanie Zarządu i organizacji związkowych
Czy jest nadzieja dla PKP CARGO? Ponad 2,4 mld zł straty w 2024 r.
Idź do oryginalnego materiału