PKP Intercity odebrało blisko 80% zamówionych lokomotyw Griffin EU160

5 godzin temu

Narodowy przewoźnik odebrał 2 kolejne lokomotywy Griffin EU160 wyprodukowane przez nowosądecką fabrykę Newag. Spółka dysponuje już 76 takimi pojazdami z 96 zamówionych. Do końca 2025 r. planowany jest odbiór wszystkich lokomotyw.

Do lokomotywowni PKP Intercity w Krakowie trafiły 2 kolejne nowe lokomotywy Griffin EU160 wyprodukowane w Nowym Sączu przez polską firmę Newag. W najbliższych dniach będą one wdrażane do rozkładu jazdy i wzmocnią kursującą flotę pojazdów. w tej chwili przewoźnik posiada 76 takich lokomotyw, co stanowi blisko 80% zamówionych pojazdów tej serii. Do końca wakacji planowany jest odbiór kolejnych 6 jednostek.

Griffiny sukcesywnie zastępują wysłużone lokomotywy

Lokomotywy Griffin EU160 służą w PKP Intercity już od kilku lat. To sprawdzona konstrukcja o prędkości maksymalnej 160 km/h, która zastępuje starsze lokomotywy nieosiągające takiej prędkości oraz wyeksploatowane lokomotywy elektryczne serii EP09. Nowe maszyny są też bardziej niezawodne, co przekłada się na podwyższanie punktualności pociągów PKP Intercity, a w efekcie na zadowolenie podróżnych. Zakup 56 spośród 96 nowych lokomotyw Griffin EU160 jest realizowany przy wsparciu środków unijnych pozyskanych z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

PKP Intercity największym odbiorcą lokomotyw Newagu

Oprócz dostarczania Griffinów EU160 Newag realizuje dla PKP Intercity także dwa inne zamówienia. Pierwsze z nich to dostawa 63 lokomotyw wielosystemowych o prędkości 200 km/h, z opcją na zamówienie dodatkowych 32 pojazdów. Ponadto w fabryce w Nowym Sączu ma być wyprodukowanych 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych.

Wartość wszystkich projektów realizowanych przez Newag dla PKP Intercity wynosi 7,7 mld zł. Przewoźnik zakontraktował z polskimi producentami oraz zakładami napraw projekty taborowe o wartości ponad około 16,5 mld zł.

Źródło: PKP Intercity
Fot. PKP Intercity

Zobacz również:

PKP Intercity: Griffin 200 w wyjątkowym malowaniu promuje historię Polski na torach
Realizacja inwestycji PKP Intercity ze środków UE. Wizyta delegacji KE na warszawskiej Olszynce Grochowskiej
Idź do oryginalnego materiału