PKP Intercity szuka firmy, która przebuduje zaplecze techniczne w Krakowie Prokocimiu

19 godzin temu

Narodowy przewoźnik rozpisał przetarg na modernizację obiektów w na terenie bocznicy kolejowej Kraków Prokocim. Inwestycja obejmie kompleksową przebudowę dwóch hal obsługowo-naprawczych.

Przedmiot zamówienia podzielono na 2 zadania. Pierwsze z nich dotyczy przebudowy dachów hali wschodniej i zachodniej, natomiast drugie koncentruje się na modernizacji wnętrz obu obiektów, w tym kanałów naprawczych, międzytorzy, przesuwni oraz sieci trakcyjnej. Wszystkie prace będą realizowane na bocznicy kolejowej zlokalizowanej w Krakowie przy ul. Półłanki 1.

Oprócz wymiany pokrycia dachowego i świetlików wykonawca będzie odpowiedzialny za przebudowę nawierzchni torowej wewnątrz hal oraz regulację torów przyległych. Modernizacja obejmie również kanały rewizyjne, płyty fundamentowe i posadzki. W ramach inwestycji zostaną także unowocześnione wszystkie instalacje: wodociągowa, kanalizacyjna, centralnego ogrzewania, a także zostanie wybudowana nowa instalacja przeciwpożarowa oraz wentylacja mechaniczna.

Zmodernizowana będzie także infrastruktura elektryczna – przebudowana zostanie zarówno wewnętrzna instalacja elektryczna, jak i sieć trakcyjna w obu halach.

Zamawiający wymaga od potencjalnych wykonawców bogatego doświadczenia. Firma musi wykazać się realizacją co najmniej dwóch podobnych inwestycji o wartości min. 20 mln zł netto każda, dotyczących budynków o powierzchni nie mniejszej niż 3000 m². Dodatkowo wykonawca powinien mieć w portfolio przynajmniej jedną robotę obejmującą branżę torową i sieć trakcyjną o wartości co najmniej 3 mln zł netto.

W celu zabezpieczenia interesów zamawiającego wykonawca będzie musiał wnieść wadium w wysokości 800 tys. zł oraz zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości kontraktu. Termin realizacji inwestycji określono na 24 miesiące od momentu podpisania umowy. Oferty w postępowaniu przetargowym PKP Intercity można składać do 25 lutego 2025 r.

Autor: Damian Malesza
Fot. SektorKolejowy – zdjęcie poglądowe

Sprawdź również:

PKP Intercity odebrało kolejne lokomotywy wyprodukowane w Nowym Sączu
PKP Intercity: W ciągu kilku lat planujemy zakończyć erę pociągów TLK
Idź do oryginalnego materiału