PKP Intercity intensyfikuje przygotowania do obsługi wiosennego szczytu przewozowego. Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych oraz długiego weekendu majowego, przewoźnik uruchomi dziesiątki dodatkowych pociągów, wydłuży relacje wielu składów oraz wzmocni istniejące połączenia dodatkowymi wagonami. Wszystko po to, by zapewnić komfortowy transport dla milionów pasażerów planujących podróże w tym okresie.
Ponad 40 dodatkowych składów i wydłużone relacje
Już teraz zaplanowaliśmy uruchomienie 40 dodatkowych pociągów, które pojadą na najbardziej popularnych trasach, m.in. z Warszawy do Trójmiasta – informuje Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Kolejne 38 składów będzie kursować w wydłużonych relacjach – dodaje.
Wśród przykładów znalazły się m.in. pociąg „Ślęża” z Wrocławia do Warszawy, który dojedzie aż do Gdyni, oraz „Kinga”, która zamiast zakończyć bieg w Warszawie, pojedzie do Olsztyna. Na trasie Olsztyn–Warszawa pociąg „Skarbek” zestawiony zostanie w podwójnym składzie, zabierając choćby 700 pasażerów w jednym kursie. Wydłużone relacje dotyczą zarówno składów kategorii EIC, IC, jak i TLK.
Majówka z rekordową ofertą
PKP Intercity zapowiada, iż oferta przewozowa na majówkę będzie jeszcze bogatsza. Nowe połączenia pojawią się m.in. do Świnoujścia („Matejko”, „Swarożyc”, „Gałczyński”) oraz na trasach przez Centralną Magistralę Kolejową. Hitem może okazać się pociąg „Zatoka”, który objeżdża pół Polski – z Gdyni przez Bydgoszcz, Poznań, Wrocław, Opole i Częstochowę aż do Łodzi.
Mamy w tej chwili 12% wzrost liczby połączeń w porównaniu do ubiegłego rozkładu. W ciągu doby uruchamiamy 505 pociągów – podkreśla Krzysztof Krasowski, dyrektor biura rozkładu jazdy PKP Intercity.
Nowy rozkład i informatorzy na dworcach
Wzrost przewozów w okresach świątecznych i długich weekendów został uwzględniony już na etapie konstruowania rocznego rozkładu jazdy 2024/2025. Jak zaznacza Magdalena Kosowska z Ministerstwa Infrastruktury, PKP Intercity przewiduje również uruchomienie tzw. pociągów „bisowych”, czyli kursów podążających tuż za regularnymi składami.
W czasie powrotów mobilni informatorzy będą wspierać pasażerów na największych dworcach, a dostępność dodatkowego taboru będzie analizowana na bieżąco w zależności od popytu.
Coraz więcej pasażerów
Tylko w styczniu i lutym 2025 roku z usług PKP Intercity skorzystało ponad 11,9 mln pasażerów – o 10% więcej niż rok wcześniej. Wszystko wskazuje na to, iż ambitny plan przewiezienia 84 mln podróżnych w 2025 roku zostanie nie tylko osiągnięty, ale i przekroczony. Przewoźnik już teraz mówi o celu na 2030 rok – aż 110 mln pasażerów rocznie.
Naszą strategię realizujemy szybciej, niż zakładaliśmy. Do 2026 roku chcemy być gotowi na jeszcze większy popyt – zapewnia Malinowski.
Fot. Sektorkolejowy
Zobacz również: