Zamówienia o największej wartości realizuje dla PKP Intercity spółka NEWAG. Producent taboru dostarczy narodowemu przewoźnikowi tabor za łączną kwotę 7,7 mld zł. Wartość wszystkich zakontraktowanych projektów taborowych PKP Intercity wynosi ponad 16,5 mld zł brutto. Zadania realizują polskie zakłady.
Tylko w drugim półroczu tego roku przewoźnik zawarł umowy na kwotę blisko 9,4 mld zł brutto. PKP Intercity, przygotowując się do liberalizacji rynku przewozów w Polsce, inwestuje w nowoczesny tabor.
Kontrakty z NEWAG S.A.
W ramach kontraktów, podpisanych z firmą NEWAG, PKP Intercity odbierze łącznie
- 78 lokomotyw wielosystemowych o prędkości 200 km/h
- 66 lokomotyw elektrycznych jednosystemowych o prędkości 160 km/h
- 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych
Kontrakty z H. Cegielski – FPS
5,4 mld zł brutto PKP Intercity zainwestowało w tabor produkowany przez H. Cegielski – Fabrykę Pojazdów Szynowych. W Poznaniu realizowane są już projekty napraw na poziomie P5 wraz z modernizacją 172 wagonów. Dodatkowo w lipcu tego roku podpisana została umowa o wartości 4,2 mld zł na dostawę nowych 300 wagonów.
Kontrakty z PESA Bydgoszcz
Blisko 1 mld zł brutto to wartość kontraktów zawartych między PKP Intercity a PESA Bydgoszcz i PESA Mińsk Mazowiecki. Obejmują one zakup 16 lokomotyw hybrydowych elektryczno–spalinowych o prędkości do 160 km/h, a także naprawę na poziomie P5 67 wagonów różnego typu.
Kontrakty z PKP Intercity Remtrak
W listopadzie tego roku przewoźnik podpisał również umowy z zakładem naprawczym PKP Intercity Remtrak na kwotę prawie 1,5 mld zł brutto na naprawę z modernizacją 150 wagonów. Ponadto zakłady w Opocznie i Opolu wykonują naprawy z modernizacją jeszcze 105 wagonów. Łączna wartość zawartych kontraktów wynosi ponad 2,5 mld zł brutto.