PKP Intercity znów wykonuje przeglądy P3 wagonów we własnych zakładach

4 godzin temu

Narodowy przewoźnik po latach przerwy ponownie wykonuje przeglądy poziomu P3 wagonów własnymi siłami. Decyzja ta pozwala spółce wykorzystać potencjał zakładów technicznych i ich kadry oraz skrócić czas postoju taboru. Do realizacji przeglądów w każdym zakładzie skierowano ok. 10 pracowników, którzy dotychczas zajmowali się obsługami P1 i P2.

Doświadczeni fachowcy uczą młodszych

Zakłady PKP Intercity samodzielnie wykonywały przeglądy P3 wiele lat temu. Teraz przez cały czas zatrudnieni fachowcy mogą przekazać swoją wiedzę młodszym pracownikom, przyuczając ich do czynności wymaganych w Dokumentacji Systemu Utrzymania pojazdów kolejowych. Wszystkie prace muszą być zgodne z wymogami DSU, a ich prawidłowość weryfikują komisarze odbiorczy.

Kadra zajmująca się utrzymaniem taboru zyskuje możliwość rozszerzenia kompetencji. Dotychczas zakłady realizowały samodzielnie tylko przeglądy P1 i P2, które mają mniejszy zakres prac niż P3.

Większa elastyczność i oszczędność czasu

Przywrócenie przeglądów P3 do zakładów eliminuje formalności związane z przekazywaniem taboru zewnętrznym wykonawcom. Spółka zyskuje też większą elastyczność w planowaniu niezbędnych przeglądów utrzymaniowych. Zakłady mogą szybciej dostosowywać się do zmieniających się warunków oraz nieprzewidzianych zdarzeń, co bezpośrednio przekłada się na krótszy czas postoju wagonów i ich szybszy powrót na trasy.

Spółka przez cały czas będzie realizowała przeglądy poziomów P3 w zewnętrznych podmiotach. Wykonywanie części z tych przeglądów we własnych zapleczach jest kolejnym krokiem wykorzystywania niezagospodarowanych wcześniej rezerw operacyjnych. Pozwoli to dalej zwiększać dostępność wagonów. Jest to najważniejsze dla zwiększającej się pracy eksploatacyjnej. W nowym rozkładzie jazdy będziemy uruchamiać w 527 pociągów dobowo. To więcej o ponad 50 względem obecnego rozkładu jazdy oraz o 110 więcej względem rozkładu jazdy 2023/2024. W wakacje liczba pociągów wzrośnie do co najmniej 555 na dobę – podkreśla Adam Wawrzyniak, członek zarządu PKP Intercity ds. operacyjnych.

Fot. Adrian Hryniuk

Zobacz również:

Dzień Edukacji Narodowej rekordowy dla PKP Intercity. To efekt biletów za symboliczną złotówkę
PKP Intercity pracuje nad uruchomieniem programu lojalnościowego. Czy tym razem się uda?
Idź do oryginalnego materiału