Wykonawca zajmie się budową nowych peronów na przystankach Raba Niżna i Mszana Dolna Marki oraz na stacji Mszana Dolna. Powstanie 66 obiektów inżynieryjnych, w tym 14 mostów i pięć wiaduktów. W planie jest modernizacja 11 przejazdów kolejowo-drogowych oraz likwidacja 16 (w ich miejsce pojawią się wiadukty lub przejazdy pod linią). Wzmocnionymi torami pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością do 120 km/godz.
Spółka PKP PLK rozwiązała umowę z pierwotnym wykonawcą prac na odcinku Rabka Zaryte–Mszana Dolna, który, jak twierdzi inwestor, nie dotrzymywał harmonogramu. Plac budowy zinwentaryzowano i zabezpieczono. Z kolei na fragmencie Mszana Dolna–Fornale roboty rozpoczną się od rozbiórki starych torów i przygotowania terenu.
To część dużej inwestycji o umownej nazwie Podłęże–Piekiełko. Prace budowlane toczą się już na czterech odcinkach: stacja Limanowa, Limanowa–bocznica Klęczany, bocznica Klęczany–Nowy Sącz, Chabówka–Rabka Zaryte. Pozostałe przetargi mają być ogłoszone do końca 2025 r.
Linia Podłęże–Piekiełko zostanie poprowadzona 11 tunelami o łącznej długości 11,8 km. Z kolei między Chabówką a Nowym Sączem zaplanowano dwa tunele o sumarycznej długości 5,8 km.
Przeczytaj także: TBM już na placu budowy w Małopolsce [FILMY, GRAFIKA]