PKP PLK ogłosiły przetarg na projekt i prace budowlane na liniach kolejowych nr 25, 74, 78

3 dni temu

W ostatnim czasie polski zarządca infrastruktury kolejowej (PKP Polskie Linie Kolejowe SA) ogłosił postępowania przetargowe o łącznej wartości 6 mld zł. Przedmiotem jednego z nich jest modernizacja odcinka Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew. Celem przedsięwzięcia jest zapewnienie odpowiednich warunków do realizacji połączeń pasażerskich w woj. świętokrzyskim i podkarpackim.

W ramach inwestycji PKP PLK zmodernizowane zostaną fragmenty linii kolejowych nr 25, 75 i 78 o łącznej długości 66 km. W efekcie pociągi pasażerskie wrócą na kolejne odcinki tras Padew – Chmielów oraz Sandomierz – Grębów.

Zakres inwestycji obejmuje prace na następujących przystankach i stacjach kolejowych Grębów, Tarnobrzeg, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica Małopolska oraz Turbia. Zostaną one przystosowane do potrzeb współczesnych podróżnych. Powstaną także nowe miejsca, gdzie będą zatrzymywały się pociągi tj. Tarnobrzeg Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie i Padew Narodowa. Wszystkie z nich zostaną zrealizowane zgodnie z aktualnie obowiązującymi standardami. Zakres prac obejmuje także przebudowę torów i sieci trakcyjnej, mostów, przejazdów kolejowo-drogowych oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk).

Poza długo wyczekiwanym powrotem pociągów na niektóre odcinki tras, inwestycja PKP PLK pozwoli zwiększyć poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Podróże będą przebiegały sprawniej, a nowe wyposażenie przystanków wpłynie na większy komfort pasażerów oczekujących na pociągi.

Zgodnie z planami krajowego zarządcy infrastruktury kolejowej podpisanie kontraktu z wykonawcą przedsięwzięcia ma nastąpić w II kwartale 2025 r. PKP PLK przewidują zakończenie wszystkich prac w 2027 r. Szacunkowa wartość inwestycji, która ma zostać zrealizowana z wykorzystaniem Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej, wynosi ok. 900 mln zł.

Sprawdź także:

  • Jest przetarg na przebudowę trasy Jasło – Nowy Zagórz
  • Aż 14 podmiotów walczy o kontrakt na realizację prac na linii kolejowej nr 356
  • PKP PLK wybrały ofertę Budimeksu za ok. 1,3 mld zł netto jako najkorzystniejszą
  • 20 najpopularniejszych tras kolejowych w Polsce w 2023 r.

Autor: Damian Malesza

Idź do oryginalnego materiału