PKP Polskie Linie Kolejowe SA otworzyły oferty w postępowaniu przetargowym na budowę drugiego toru kolejowego wraz z nową przeprawą mostową na linii nr 354 między posterunkiem odgałęźnym Oborniki Wielkopolskie Most a stacją Oborniki Wielkopolskie. Inwestycja jest realizowana w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Do przetargu przystąpiło 10 podmiotów, w tym czołowi wykonawcy infrastruktury kolejowej w Polsce.
Lp. | Nazwa podmiotu | Cena brutto [zł] |
1. | STRABAG | 132 202 462,70 |
2. | ALUSTA SA | 141 161 634,31 |
3. | PORR SA | 122 858 550,00 |
4. | Nowak-Mosty | 129 401 228,39 |
5. | Primost Południe | 127 384 059,79 |
6. | Konsorcjum firm: -INTOP SA -INTOP Warszawa | 127 899 070,63 |
7. | Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor | 141 481 496,82 |
8. | Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego MOSTKOL | 133 210 226,38 |
9. | Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe | 133 875 903,37 |
10. | NDI ENERGY | 131 513 278,81 |
Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyła firma PORR SA, proponując kwotę 122,86 mln zł brutto, a najdroższą Intercor – o wartości 141,48 mln zł brutto. Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania 137,72 mln zł brutto, zatem nie wszystkie oferty mieszczą się w założonym budżecie. Założoną kwotę przekroczyli ALUSTA oraz Intercor.
Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest wyłącznie cena. Zanim jednak dojdzie do rozstrzygnięcia przetargu, komisja dokona szczegółowej weryfikacji złożonych dokumentów pod kątem spełnienia wszystkich warunków udziału w postępowaniu.
Zakres prac inwestycji PKP PLK
Zakres prac obejmuje nie tylko budowę drugiego toru i nowego mostu nad Wartą, ale również kompleksową modernizację infrastruktury towarzyszącej. Wykonawca będzie odpowiedzialny m.in. za przebudowę układów torowych, modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), sieci trakcyjnej oraz obiektów służących podróżnym.
Projekt przewiduje 20-miesięczny okres realizacji. W tym czasie wykonawca będzie musiał nie tylko przeprowadzić wszystkie roboty budowlane, ale także uzyskać niezbędne zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji.
Budowa drugiego toru na odcinku do Obornik Wielkopolskich pozwoli na zwiększenie przepustowości linii nr 354 i poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego w tym regionie.
Autor: Damian Malesza
Fot. SektorKolejowy – zdjęcie poglądowe
Sprawdź również: