PKP SKM w Trójmieście prezentuje wyniki przewozowe pierwszego kwartału

1 tydzień temu

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście nie zwalnia tempa. Po ubiegłorocznym rekordzie, spółka zanotowała kolejne znakomite wyniki przewozowe.

fot. fb.com/SzybkaKolejMiejska

W pierwszym kwartale 2024 r. pociągami PKP SKM podróżowało 11 mln 461 tys. pasażerów. To o ponad milion więcej niż w analogicznym okresie ub. roku (10, 378 mln), a warto przypomnieć, iż ten właśnie rok był najlepszym pod względem liczby przewiezionych pasażerów w historii spółki. W 2023 r. PKP SKM przewiozła ok. 45 mln pasażerów. Z pociągów tej spółki codziennie korzysta ok. 130 tys. pasażerów.

Nowe pojazdy i zmodernizowane przystanki to najbardziej widoczne, ale nie jedyne działania prowadzone przez PKP SKM mające przekonać jeszcze nieprzekonanych, iż kolej aglomeracyjna na Pomorzu to sprawny i wygodny środek transportu. Na peronach na zarządzanej przez PKP SKM linii nr 250 trwa m.in. montaż zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa i zarządzania informacją pasażerską. Trwa również projektowanie modernizacji dwóch przystanków „stoczniowych” czyli Gdynia Stocznia – Uniwersytet Morski i Gdańsk Stocznia, które mają zostać przebudowane do sierpnia 2025 r.

Dzięki przyznanym przez Ministra Infrastruktury środkom z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) w wysokości 92 255 492,07 PLN spółka będzie mogła również zrealizować kolejne modernizacje na linii kolejowej nr 250.

– Dostęp do środków finansowych z KPO dla całego sektora kolejowego w Polsce oznacza możliwość przyspieszenia niezbędnych inwestycji infrastrukturalnych oraz zakupu nowoczesnego taboru. Dobrym przykładem tego rodzaju działań są inwestycje prowadzone przez PKP SKM w Trójmieście. Modernizacja linii kolejowej, rozjazdów i torów stacyjnych to inwestycje, które poprawiają efektywność i bezpieczeństwo, ale przede wszystkim zwiększają atrakcyjność kolei jako środka transportu – powiedział wiceminister infrastruktury Pior Malepszak.

– Nasi pasażerowie widzą jak bardzo w ostatnich latach zmieniła się trójmiejska kolej aglomeracyjna- powiedział Maciej Lignowski, prezes zarządu spółki PKP SKM w Trójmieście – korzystają ze zmodernizowanych przystanków, jeżdżą też nowoczesnymi pojazdami, którymi realizujemy już niemal ¼ kursów, a do roku 2026 r. na linii PKP SKM kursować będą wyłącznie nowe lub zmodernizowane pojazdy. To efekt należytej współpracy z pomorskim samorządem. To co dla pasażerów jest mniej widoczne, a równie istotne dla sprawnego i bezpiecznego prowadzenia ruchu pociągów, to modernizacja linii kolejowej, która jeszcze przyspieszy dzięki dodatkowym funduszom z Ministerstwa Infrastruktury.

Dzięki wspomnianym powyżej środkom z KPO spółka zamierza zrealizować trzy projekty:

Projekt I. Rozwój linii kolejowej nr 250

Szacowana wartość – 79 255 492,07 PLN (finansowanie w ramach KPO – 100%).

Projekt obejmuje prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 250 i składa się z trzech zadań:

Zadanie 1: Wymiana samoczynnej, jednokierunkowej blokady liniowej przy na szlakach Gdańsk Oliwa – Sopot i Sopot – Gdynia Orłowo.

Idź do oryginalnego materiału