Płać w czasie rzeczywistym: ING wprowadza konkurenta PayPala, Wero

1 tydzień temu
Europa również chce uniezależnić się od Stanów Zjednoczonych w zakresie płatności. Wero jest rozwijane jako alternatywa dla PayPala i innych dostawców płatności. Teraz inny duży bank oferuje tę metodę płatności. Wero, wciąż młody europejski konkurent PayPala, zyskuje kolejne wsparcie: największy europejski bank bezpośredni, ING, planuje zaoferować usługę płatniczą dziesięciu milionom klientów w Niemczech w sierpniu tego roku. „Uruchomimy Wero w sierpniu” – zapowiedział Lars Stoy, prezes ING Niemcy, w wywiadzie dla Niemieckiej Agencji Prasowej we Frankfurcie. „Jesteśmy jednym z pierwszych niemieckich banków, który w pełni zintegrował Wero z naszą aplikacją bankową. Jest to również funkcja ważna dla całej Grupy ING”.
Przelewy pieniężne w ciągu kilku sekund

W przeciwieństwie do tradycyjnego przelewu bankowego, osoby korzystające z Wero nie potrzebują numeru konta odbiorcy, ale mogą przesyłać pieniądze w czasie rzeczywistym na numer telefonu komórkowego lub adres e-mail. Europejska Inicjatywa Płatności (EPI), sojusz europejskich banków i dostawców usług płatniczych, ma na celu stworzenie europejskiej alternatywy dla amerykańskich konkurentów, takich jak PayPal , Mastercard, Visa i inne.

EPI uruchomiło Wero na początku lipca 2024 roku. Początkowo ta usługa płatności mobilnych była dostępna wyłącznie dla klientów kas oszczędnościowych i banków spółdzielczych w Niemczech za pośrednictwem aplikacji tych instytucji. w tej chwili dostępna jest samodzielna aplikacja Wero, która jest dostępna na przykład w Postbanku od końca listopada.

„Zmniejsz zależność od innych metod płatności”

Oprócz Niemiec , Wero jest już dostępne we Francji i Belgii, a w tej chwili realizowane są rozmowy w Austrii. Według najnowszych danych, EPI ma łącznie 42,5 miliona zarejestrowanych użytkowników w krajach uczestniczących. Dla porównania, PayPal deklaruje 35 milionów aktywnych kont klientów w samych Niemczech.

Redaktorzy nie odpowiadają za treść

„Jako Europejczycy, dobrze by było, gdybyśmy pracowali nad naszymi własnymi systemami płatności, aby stać się samowystarczalnymi również tutaj i zmniejszyć naszą zależność od innych metod płatności” – powiedział Stoy, prezes ING Niemcy. „Jako Grupa ING, z około 40 milionami klientów, zrobimy wszystko, co w naszej mocy, przede wszystkim w Europie, aby zapewnić sukces Wero”.

Wiele osób nie było jeszcze w stanie nic zrobić z Wero

Niedawne badanie zlecone przez portal porównawczy Verivox pokazuje, jak trudno może być Wero przekonać konsumentów. Chociaż nowa usługa płatnicza jest bardziej znana rok po jej uruchomieniu niż w poprzednim badaniu z końca października, prawie 70 procent z 1031 respondentów w Niemczech albo nigdy nie słyszało o Wero, albo nie wie, czym ona jest.

Większość, nieco ponad 55 procent, również nie wierzy, iż europejskie banki zdołają wykorzystać Wero do poważnej konkurencji z uznanymi amerykańskimi dostawcami usług płatniczych. Jednak grupa sceptyków się skurczyła: w październikowym badaniu Verivox wynosiła ona około 61 procent.

Dalsze obszary zastosowań dla Wero

Sukces Wero będzie również zależał od tego, czy uda mu się „stworzyć rzeczywistą wartość dodaną dla szerokiego grona konsumentów dzięki planowanemu wprowadzeniu dodatkowych funkcji płatności w porównaniu z silnymi konkurentami, takimi jak PayPal i inni” – mówi Oliver Maier, dyrektor zarządzający Verivox. „Dodanie opcji płatności za zakupy online prawdopodobnie będzie pierwszym decydującym testem”.

Zgodnie z obecnymi planami, płatności online dzięki Wero będą możliwe w 2025 roku, a płatności w sklepach stacjonarnych będą możliwe od 2026 roku. W przyszłości spodziewane jest dodanie dodatkowych funkcji, takich jak płatności ratalne, integracja programów lojalnościowych sprzedawców detalicznych i zarządzanie płatnościami cyklicznymi.

Idź do oryginalnego materiału