Dane dotyczące raportu Blockchain Game Alliance (BGA), który został zaprezentowany 12 stycznia na 347 osobach reprezentujących 252 projekty lub firmy z sektora blockchain powiązanych z play-to-earn. Pokazują najważniejsze czynniki mające wpływ na rozwój gier blockchain. Większość z badanych jest w młodym wieku na średnich i najwyższych stanowiskach kierowniczych. Nowe badanie wykazało, iż niegdyś popularne play to earn traci na znaczeniu i oczekiwania kierowane są w kierunku poprawy wrażeń z rozrywki.
Jak wyglądają statystyki gier na blockchain ?
2 lata temu w 2021 roku, aż 67,9% respondentów opowiedziało się za trendem play to earn. Ten trend miał być motorem wzrostów gier na blockchain. W raporcie dane mocno odstają od tamtego badania, bo tylko 22.5% widzi w trendzie P2E przyszłość. Ulepszenie rozrywki to najważniejszy czynnik, według ankietowanych, który ulepszy rozwój branży gier na łańcuchu bloków – z wynikiem 35,7 %.
Jak wyglądają wpływy z gier na blockchain ?
Zmiana udziałów w tym, co ma wpływ na przyjęcie gier na blockchain, nie wpłyneła na przychód. Wręcz zanotowała wzrost przychodów. Z tego wynika, iż sektor gier w świecie kryptowalut dobrze sobie radzi, mimo panującej bessy na rynku kryptograficznym. Transakcje gier wzrosły do 7,4 miliarda, rosnąc aż o 37% od 2021 r. i 3 260% od 2020 r. Jest to dobry wynik jak na panujące warunki ekonomiczne w krypto i na świecie. W raporcie stwierdzono, iż krypto zima nie wpłynęła na liczbę graczy blockchain dla istniejących gier. Z tego może wynikać, iż gracze nie koniecznie są zainteresowani wydarzeniami na rynku tylko emocjami z gier. Gry na blockchain są coraz lepsze, jednak odstają jeszcze od konkurentów z branży gier.
Czym jest play-to-earn ?
Play to earn jest modelem biznesowym stosowanym w grach blockchain, w których gracze zarabiają na tokenach kryptograficznych. W takich grach, gracze mogą zarabiać na tokenach poprzez różne działania, takie jak granie, tworzenie treści lub handel z innymi graczami. Te tokeny mogą być następnie wymieniane na pieniądze lub wykorzystywane do zakupu zawartości w grze.