Play2Chill planuje zaprezentować plany rozwojowe na najbliższe lata na przełomie 2025/2026

1 tydzień temu

Warszawa, 13.08.2025 (ISBnews) – Play2Chill planuje zaprezentować plany rozwojowe na najbliższe lata na przełomie 2025/2026 roku, poinformował prezes Tomasz Róziecki. Spółka patrzy optymistycznie na drugą połowę 2025 roku.

“Play2Chill w ostatnich latach poczyniła ogromny postęp. Struktura spółki została wzmocniona dodatkowymi podmiotami zależnymi, co pozwoliło realizować jednocześnie kilka projektów, różnych pod względem silnika, platformy czy rodzaju rozgrywki. Drugim udziałowcem tych spółek jest niemiecki Toplitz Production, a dzięki temu mamy stałego partnera wydawniczego, co znacznie skraca proces tworzenia i wydania gier. Dlatego w czerwcu, wraz z resztą zarządu, zaczęliśmy zastanawiać się nad aktualizacją strategii rozwoju Grupy Play2Chill. Dziś możemy tworzyć ambitne projekty, które budzą zainteresowanie wśród graczy całym świecie, równocześnie tworzymy gry dla zewnętrznych podmiotów jak Garage Monkeys bez ryzyka, iż rodzime projekty P2C zostaną wstrzymane. Myślę, iż na pod koniec roku albo na początku 2026 roku powiemy, jakie ambitne plany mamy na najbliższe lata i jak będziemy się dalej rozwijać” – powiedział Róziecki, cytowany w komunikacie.

Pierwsze półrocze 2025 roku upłynęło zespołom Grupy Play2Chill na dopracowywaniu projektów, których premiery zostały zapowiedziane na drugą połowę roku – “Permafrost” oraz demo “Wild West Pionners”, a także na powrocie do wstrzymanych prac nad “Azetcs The Last Sun”, w związku z usunięciem karty gry na platformie Steam.

“To był dla nas bardzo intensywny czas. Po przywróceniu karty ‘Aztecs The Last Sun’ i pozyskaniu Toplitz Production jako wydawcy, zespól Play2Chill musiał pilnie dokończyć projekt, co finalnie przełożyło się na ogłoszenie daty premiery gry. Zespół SpaceRocket Games finalizował prace nad ‘Permafrost’, a w związku ze zbliżającą się premierą możemy pochwalić się, iż wishlist gry wciąż dynamicznie rośnie – jest już ponad 300 tys. zapisanych, a zapisy na playtesty przekroczyły już 100 tysięcy zgłoszeń. Pracowaliśmy również nad rozwojem projektów już wydanych – w II kwartale ukazały się trzy płatne dodatki DLC do ‘Rally Mechanic Simulator’. Udostępniona została również zaktualizowana wersja darmowa gry – Lite, będąca rozbudowaną wersją dawnego Prologue. Gracze otrzymali w niej m.in. możliwość zapisu gry, dodatkowe tryby oraz opcję zakupu wszystkich samochodów w formie 25 płatnych DLC” – wymienił prezes.

Spółka wygenerowała 1,055 mln zł w ujęciu półrocznym oraz 558 tys. zł w ujęciu kwartalnym. Pierwsze półrocze 2025 roku spółka zamyka zyskiem operacyjnym na poziomie 132,8 tys. zł oraz zyskiem netto na poziomie 99,8 tys. zł w ujęciu półrocznym. Wyniki finansowe spółki są na stabilnym poziomie, a zarząd patrzy optymistycznie na drugą połowę roku, podano także.

“Obecne wyniki są dla nas zadowalające. Są nieco niższe w stosunku do I poł. 2024 r., co jest to efektem inwestycji poniesionych na zamknięcie poszczególnych projektów. W wielu przypadkach trzeba było rozbudować dany zespół, co zawsze wiąże się dodatkowymi nakładami finansowymi. Umowy jakie podpisaliśmy w pierwszym półroczu, też zwrócą się spółce dopiero po wykonaniu zleceń. Dlatego teraz wszystkie zespoły są skupione na terminowym domknięciu strategicznych projektów, co w drugiej połowie roku przełoży się na zwrot dla spółki. Cały czas walczymy o dodatkowe zewnętrzne projekty, jak ostatnio komunikowany ‘Car Crime Simulator'” – podsumował Róziecki.

Play2Chill jest polską spółką, której podstawowa działalność obejmuje produkcję gier na komputery stacjonarne oraz konsole. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w grudniu 2020 r.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału